Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Біологічні передумови культури рухів школярів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Oмельчук, Олена Володимирівна
dc.contributor.author Дьоміна, Жанна Геннадіївна
dc.date.accessioned 2024-05-16T12:41:37Z
dc.date.available 2024-05-16T12:41:37Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Oмельчук, O. В. Біологічні передумови культури рухів школярів / О. В. Oмельчук, Ж. Г. Дьоміна // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 4 (177). – С. 103-107. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45134
dc.description.abstract Роботу присвячено визначенню біологічних (анатомо-фізіологічних) передумов формування культури рухів школярів. Рухова активність школярів, та їх фізична працездатність є складником поняття здоров’я та зумовлена анатомо-фізіологічними особливостями тіла, його антропометричними показниками, станом опорно-рухового апарату, станом кардіо-респіраторної системи, ступенем зрілості нервової системи, психічним станом. Мета: обґрунтувати залежність формування культури рухів учнівської молоді від анатомо-фізіологічних особливостей організму школярів. Методи дослідження: теоретичні – аналіз та узагальнення літературних джерел. Визначено, що рухова культура є складовою загальної культури особистості її розумової діяльності та поведінки і є унікальною так як може розкривати особистісний потенціал дитини. Культура рухів формується у вигляді комплексу компонентів: руховий (фізичні якості та координаційні здібності); естетичний (виразність, артистичність, пластичність, правильна постава); особистісний (темперамент, увага, памʼять). Науково обґрунтовано, що ментальне та фізичне здоров’я школярів залежить від формування у них навичок здорового фізично активного способу життя, виховання особистісної фізичної культури, культури рухової активності, спортивної культури з обов'язковим урахуванням вікових та індивідуальних особливостей школярів, правильно організовані заняття фізичною культурою і спортом, враховуючи індивідуальні анатомо-фізіологічні особливості дитини, мають позитивно впливати на зростаючий організм школярів, сприяти гармонізації фізичного і психічного розвитку. uk
dc.description.abstract The paper is devoted to determining biological (anatomical and physiological) prerequisites for the formation of schoolchildren's movement culture. The motor activity of schoolchildren and their physical performance is a component of the concept of health and is determined by the anatomical and physiological features of the body, its anthropometric indicators, the state of the musculoskeletal system, the state of the cardiorespiratory system, the degree of maturity of the nervous system, and the mental state. Purpose: to substantiate the dependence of pupils' movement culture formation on anatomical and physiological features of pupils' organism. Research methods: theoretical - analysis and generalization of literary sources. It has been determined that motor culture is a component of the general culture of the personality, its mental activity and behavior and is unique as it can reveal the personal potential of the child. Movement culture is formed as a complex of components: motor (physical qualities and coordination abilities); aesthetic (expressiveness, artistry, plasticity, correct posture); personal (temperament, attention, memory). It is scientifically proven that the mental and physical health of schoolchildren depends on the formation of skills for a healthy physically active lifestyle, education of personal physical culture, culture of physical activity, sports culture with the obligatory consideration of age and individual characteristics of schoolchildren; properly organized physical education and sports, taking into account the individual anatomical and physiological characteristics of the child, should have a positive impact on the growing body of schoolchildren, promote harmonization of physical and mental development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject школярі uk
dc.subject фізичний розвиток uk
dc.subject культура рухів uk
dc.subject рухові якості uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject schoolchildren uk
dc.subject physical development uk
dc.subject movement culture uk
dc.subject motor skills uk
dc.subject health uk
dc.title Біологічні передумови культури рухів школярів uk
dc.title.alternative Biological prerequisites of schoolchildren's movement culture uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.4(177).21


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics