Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Толпиго, Н. К.
dc.date.accessioned 2024-05-01T13:52:48Z
dc.date.available 2024-05-01T13:52:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Толпиго, Н. К. «Ескізи» Михайла Степаненка: досвід творчого опрацювання / Н. К. Толпиго // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць / голов. ред. кол. О. П. Щолокова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023 . – Вип. 30. – С. 168-176. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45062
dc.description.abstract Фортепіанний доробок Михайла Степаненка відзначається особливою яскравістю, театральністю, образністю. Немов у творчому щоденнику, митець майстерними лаконічними штрихами занотовує ескізи різноманітних ідей, пов’язані з широким історично-стильовим контекстом. Цикл «Ескізи» складається з 6 номерів. Автор немов веде творчій діалог зі спадком майстрів музики ХХ століття, таких як Прокоф’єв, Барток, Лятошинський. Музична мова циклу засвідчує високий художній смак композитора, який обрав золоту середину між загостреними гармоніями та демократичним викладом музичного матеріалу. У циклі простежуються два «витки» у послідовності від лірики – через скерцозність – до енергії. Три основні образні модуси циклу – лірика, скерцозність, енергія – повторюються, щоразу звучать у новій якості. Незважаючи на зовнішню простоту, виконання циклу «Ескізи» потребує витонченої майстерності, зокрема, у техніці подвійних нот, колористиці, педалізації. uk
dc.description.abstract Mykhailo Stepanenko's piano work is characterized by a special brightness and theatrical character of the images. This is a creative diary, where the artist writes down «sketches» of various ideas related to a broad historical and stylistic context with skillful laconic strokes. The cycle «Sketches» consists of six numbers. Here, the author conducts a creative dialogue with the legacy of masters of theatrical imagery in the music of the 20th century, such as Prokofiev, Bartok, Lyatoshynskyi. The musical language of the cycle testifies to the artistic taste of the author, who chose the golden mean between the sharp harmonies of the 20th century and the accessibility, democracy of the material. The cycle of metaphors contains two «turns» of the same sequence: «from lyricism – through scherzoness – to energy». The three main pictorial modes of the cycle – lyricism, sarcasticity, energy – are repeated in a new quality: each of the modes seems to be gaining strength. Despite its outward simplicity, «Sketches» require considerable skill from the performer, in particular in the technique of double notes, mastery of coloristics. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject фортепіанний цикл uk
dc.subject мініатюра uk
dc.subject українська музика uk
dc.subject скерцозність uk
dc.subject piano cycle uk
dc.subject miniature uk
dc.subject Ukrainian music uk
dc.subject scherzoness uk
dc.title «Ескізи» Михайла Степаненка: досвід творчого опрацювання uk
dc.title.alternative "Sketches" by Mykhailo Stepanenko: experience of creative development uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2023.30.21


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу