Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Художньо-педагогічна інтерпретація як методична основа фахової підготовки магістрів музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Щолокова, О. П.
dc.date.accessioned 2024-04-30T11:44:37Z
dc.date.available 2024-04-30T11:44:37Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Щолокова, О. П. Художньо-педагогічна інтерпретація як методична основа фахової підготовки магістрів музичного мистецтва / О. П. Щолокова // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць / голов. ред. кол. О. П. Щолокова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 30. – С. 3-10. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45042
dc.description.abstract Розкривається сутність феноменів «інтерпретація», «музична інтерпретація» і ключове поняття «художньо-педагогічна інтерпретація». Висвітлюються погляди сучасних вчених на проблему «художньо-педагогічна інтерпретація». Цей вид інтерпретації пов'язаний не тільки з виконавською, а й з музично-просвітительською діяльністю педагога-музиканта. Вона містить два основних компонента: музичне виконання і просвітницьку діяльність. Відповідно підсилюється значення вербального інтерпретування музичних творів, яке характеризується перекладом з художньої мови музичного твору на вербальну мову. Зазначено, що вимоги до фахової підготовки магістрів музичного мистецтва зумовлюють пошук нових форм та методів навчання, які поєднують у собі музично-виконавські та вербальні складові. Відтак метою художньо-педагогічної інтерпретації є розкриття сутності музичного твору, його внутрішніх властивостей і зовнішніх зв’язків. Саме такий аналіз доцільно здійснювати у всіх формах педагогічної роботи. uk
dc.description.abstract The article reveals the essence of the phenomena "interpretation", "musical interpretation" and the key concept "artistic and pedagogical interpretation". The views of modern scientists on the problem of "artistic and pedagogical interpretation" are highlighted. It is proven that this type of interpretation is connected not only with the performing, but also with the musical and educational activities of the teacher-musician. The artistic-pedagogical interpretation of a musical work allows you to organize effective artistic and pedagogical communication, as well as to organically combine the empathic, intellectual, technological (performing) capabilities of a teacher and a student during joint work on a musical work, that is, in the process of its interpretation. Such an interpretation should be based on the principles of retrospection, reliance on the creative method of artists, taking into account the axiological function of musical art. It contains two main components: musical performance and educational activities. Accordingly, the importance of verbal interpretation of musical works, which is characterized by the translation from the artistic language of a musical work into verbal language, is strengthened. Considering the purpose of artistic and pedagogical interpretation, its following functions in the educational process are highlighted: informative and cognitive; mobilization; developmental; orientational; cultural; research; hedonistic. It is noted that the requirements for the professional training of masters of musical art lead to the search for new forms and methods of education that combine musical, performing and verbal components. Therefore, the goal of artistic and pedagogical interpretation is to reveal the essence of a musical work, its internal properties and external connections. It is advisable to carry out such an analysis in all forms of pedagogical work. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject музичне мистецтво uk
dc.subject магістри uk
dc.subject художньо-педагогічна інтерпретація uk
dc.subject фахова підготовка uk
dc.subject методика навчання uk
dc.subject musical art uk
dc.subject masters uk
dc.subject artistic and pedagogical interpretation uk
dc.subject professional training uk
dc.subject teaching method uk
dc.title Художньо-педагогічна інтерпретація як методична основа фахової підготовки магістрів музичного мистецтва uk
dc.title.alternative Artistic and pedagogical interpretation as a methodological basis of professional training of masters of musical arts uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.3:378.22]:78
dc.identifier.doi doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2023.30.01


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу