У статті висвітлено зміст діагностичного інструментарію оцінки рівнів сформованості інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури. Компоненти структури інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури (інноваційно-орієнтаційний, когнітивний, праксeологічний, рефлексивний) можуть бути сформовані на наступних рівнях: ресурсний рівень, проявляється у поведінковій сфері як передумова само-розвитку; диспозиційний рівень, що позначає перехід можливостей в процесуальний план, коли вони виявляються як відношення, готовність, інтенція, що відображають наповнення цілями та змістом, що дозволяють ресурсам заявити про себе в ситуаціях, що моделюються; процесуально-динамічний рівень, на якому фіксується перетворення ресурсної складової в потенції – сили, що запускають їх реалізацію, що обумовлює вихід людини за межі наявного досвіду, запуск механізмів саморозвитку. У контексті нашого дослідження вважаємо доцільним дотримуватися наукової позиції, де поняття "критерій" більше за своїм змістом, ніж поняття "показник", оскільки останній характеризує сукупність певних ознак досліджувального феномену. Критерії та показники в нашому дослідженні дають змогу визначити, що саме та в який спосіб необхідно продіагностувати, а також простежити динаміку розвитку інноваційно-зорієнтованої особистості на різних етапах дослідження. В контексті нашого дослідження критерій варто розуміти як ознаку, на основі якої за певними показниками уможливлюється оцінка кожного з компонентів інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури. Для визначення рівня за мотиваційним критерієм обрано методику діагностики особистості на мотивацію до успіху Т. Елерса; за когнітивним та праксеологічно-рефлексивним – тестові завдання. Названі критерії розглядаються як ознаки сформованості інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури. Наведено зміст тестових завдань для визначення рівня сформованості інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури за зазначеними критеріями.
The article highlights the content of the diagnostic toolkit for assessing the levels of formation of the innovation-oriented personality of the future physical education teacher. The components of the structure of the innovation-oriented personality of the future physical education teacher (innovation-oriented, cognitive, praxeological, reflective) can be formed at the following levels: resource level, manifested in the behavioral sphere as a prerequisite for self-development; the dispositional level, which indicates the transition of opportunities into the procedural plan, when they are manifested as attitudes, readiness, intentions, reflecting the filling of goals and content, which allow resources to declare themselves in simulated situations; the processual-dynamic level, at which the transformation of the resource component into potential is recorded – the forces that trigger their implementation, which causes a person to go beyond the limits of existing experience, the launch of self-development mechanisms. In the context of our research, we consider it appropriate to adhere to a scientific position, where the concept of "criterion" is more meaningful than the concept of "indicator", since the latter characterizes a set of certain features of the research phenomenon. The criteria and indicators in our study make it possible to determine exactly what and in what way it is necessary to diagnose, as well as to trace the dynamics of the development of an innovation-oriented personality at various stages of the study. In the context of our research, the criterion should be understood as a sign on the basis of which, according to certain indicators, it is possible to evaluate each of the components of the innovation-oriented personality of the future physical education teacher. To determine the level according to the motivational criterion, T. Ehlers' personality diagnosis method for motivation to success was chosen; according to cognitive and praxeological-reflexive – test tasks. The mentioned criteria are considered as signs of the formation of an innovation-oriented personality of the future teacher of physical education. The content of the test tasks for determining the level of formation of the innovation-oriented personality of the future physical education teacher according to the specified criteria is given.