Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гребенюк, Тетяна Миколаївна
dc.contributor.author Шевченко, Я. О.
dc.date.accessioned 2024-04-05T13:50:06Z
dc.date.available 2024-04-05T13:50:06Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Гребенюк, Т. М. Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів / Т. М. Гребенюк, Я. О. Шевченко // Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : збірник наукових праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Випуски 11 (19), 12 (20). – С. 95-106. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44763
dc.description.abstract У статті розглядається питання актуальності дослідження особливостей професійного самовизначення незрячих учнів старших класів. Подані результати теоретичного дослідження, спрямованого на вивчення проблеми професійного самовизначення підростаючого покоління у загальній та спеціальній науковій літературі. Звертається увага на те, що в основі успішного професійного самовизначення лежить сформованість в особистості професійно-важливих якостей, а саме: окремих психічних, психологічних і фізичних властивостей, які відповідають вимогам певної професії і сприяють успішному оволодінню нею. Важливого значення у професійному самовизначенні надається адекватній самооцінці та Я-концепції, відповідно форми та методи профорієнтаційної роботи із школярами з порушеннями зору повинні бути спрямованими, в першу чергу, на самопізнання. Звертається також увага на особливості формування Я-концепції у осіб з порушеннями зору. Намічені шляхи подальшої роботи авторів над даною проблемою. uk
dc.description.abstract В статье рассматривается вопрос актуальности исследования особенностей профессионального самоопределения незрячих учеников старших классов. Представлены результаты теоретического исследования, направленного на изучение проблемы профессионального самоопределения подрастающего поколения в общей и специальной научной литературе. Обращается внимание на то, что в основе успешного профессионального самоопределения лежит сформированность у личности профессионально важных качеств, а именно: отдельных психических, психологических и физических свойств, которые соответствуют требованиям определенной профессии, способствующих успешному овладению ею. Важное значение в профессиональном самоопределении придается адекватной самооценке и Я-концепции, соответственно, формы и методы профориентационной работы со школьниками с нарушениями зрения должны быть направлены в первую очередь на самопознание. Обращается также внимание на особенности формирования Я-концепции у лиц с нарушениями зрения. Намечены пути дальнейшей исследовательской деятельности авторов над данной проблемой. uk
dc.description.abstract In the article the question of the relevance of the study of the peculiarities of professional self-determination of blind students of the senior classes is considered. The results of a theoretical study aimed at studying the problem of professional self-determination of the younger generation in general and special scientific literature are presented. Attention is drawn to the fact that the basis for successful professional self-determination lies in the formation of professionally important qualities in a person, namely: individual mental, psychological and physical qualities that correspond to the requirements of a certain profession that contribute to successful mastery of it. It is important for professional self-determination to have an adequate self-esteem and self-concept, respectively, the forms and methods of vocational guidance work with schoolchildren with visual impairments should be directed first of all to self-knowledge. Attention is also drawn to the peculiarities of the formation of the self-concept in persons with visual impairments. The ways of further research activity of the authors on this problem are outlined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject старшокласники з порушеннями зору uk
dc.subject професійне самовизначення uk
dc.subject професійна орієнтація uk
dc.subject Я-концепція uk
dc.subject самооцінка uk
dc.subject становлення особистості uk
dc.subject старшеклассники с нарушениями зрения uk
dc.subject профессиональное самоопределение uk
dc.subject профессиональная ориентация uk
dc.subject Я-концепция uk
dc.subject самооценка uk
dc.subject становления личности uk
dc.subject visually impaired highschool students uk
dc.subject professional self-determination uk
dc.subject professional orientation uk
dc.subject self-concept uk
dc.subject self-esteem uk
dc.subject identity development uk
dc.title Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів uk
dc.title.alternative Теоретические основы профессионального самоопределения незрячих учеников старших классов uk
dc.title.alternative The theoretical background for professional self-determination of blind high school students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 376-056.262:[378.011.3-051:37]


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу