Стаття спрямована на аналіз різних підходів до використання фізичної підготовки для формування патріотичних цінностей серед молоді в різних країнах. Метою дослідження є аналіз впливу фізичної підготовки на формування патріотичних цінностей серед молоді з урахуванням досвіду США, Ізраїлю та Японії. Методологія дослідження ґрунтується на аналізі літературних джерел, порівняльному аналізі підходів до фізичної підготовки та емпіричних дослідженнях, що включають збір та аналіз даних щодо програм фізичної підготовки та їх впливу на формування патріотичних цінностей. Одним із ключових висновків є те, що у США, Ізраїлі та Японії фізична підготовка відіграє важливу роль у житті молоді та вихованні національної свідомості. Це підтверджує важливість здорового способу життя та фізичного розвитку як складника загального добробуту суспільства. Наукова новизна полягає у систематизації та порівняльному аналізі даних з різних країн, що дозволяє визначити спільні тенденції та виявити специфіку кожного підходу. Дослідження показало, що конкретні підходи та стратегії до використання фізичної підготовки для формування патріотичних цінностей можуть відрізнятися залежно від культурного та історичного контексту кожної країни. Висновки дослідження підтверджують, що використання фізичної підготовки для формування патріотичних цінностей є ефективним підходом у всіх трьох країнах. Через спільні тренування, спортивні змагання та військову підготовку відбувається побудова групової ідентичності та відчуття належності до країни. Узагальнення результатів дослідження надає підстави для рекомендацій щодо використання позитивного досвіду країн-лідерів у цій сфері для підтримки патріотичних цінностей та національної ідентичності в Україні, особливо в умовах після повномасштабного воєнного вторгнення з боку Російською Федерації.
The article is aimed at analysing different approaches to the use of physical training for the formation of patriotic values among young people in different countries. The purpose of the study is to analyse the impact of physical training on the formation of patriotic values among young people, taking into account the experience of the USA, Israel and Japan. The research methodology is based on the analysis of literature sources, comparative analysis of approaches to physical training and empirical research, including the collection and analysis of data on physical training programmes and their impact on the formation of patriotic values. One of the key findings is that in the United States, Israel and Japan, physical fitness plays an important role in the lives of young people and in the education of national consciousness. This confirms the importance of a healthy lifestyle and physical development as a component of the overall well-being of society. The scientific novelty lies in the systematisation and comparative analysis of data from different countries, which allows us to identify common trends and identify the specifics of each approach. The study has shown that specific approaches and strategies to using physical fitness to foster patriotic values may differ depending on the cultural and historical context of each country. The findings of the study confirm that the use of physical education to promote patriotic values is an effective approach in all three countries. Through joint training, sports competitions and military training, group identity and a sense of belonging to the country are built. The generalisation of the research findings provides grounds for recommendations on how to use the positive experience of the leading countries in this area to support patriotic values and national identity in Ukraine, especially in the aftermath of the full-scale military invasion by the Russian Federation.