Дисертація та її основна проблематика стосується питань вищої освіти та різноманітних економічних аспектів, пов’язаних з нею, що дозволяє створити цілісний погляд на економічний вимір, в якому вона функціонує. Філософський аналіз допомагає ширше поглянути на завдання поставлені в даній роботі, що в повній мірі розкривають всю складність та багатогранність економічного виміру вищої освіти України. Зокрема, висвітлено та досліджено суттєві чинники, що містяться в основі розуміння та покращення економічного виміру вищої освіти України, направленого на підвищення його ефективності. До цих складників можливо віднести різноманітні питання економіки вищої освіти, маркетингу, менеджменту, приватизації вищої освіти, а також питання управління вищою освітою. Окрему віху в дослідженні становить проблематика пов’язана з глобалізацією простору вищої освіти, а також випереджаючого розвитку певних економічних аспектів на котрі в Україні звертається не достатня увага.
Dissertation and its main problems are regarded to the questions of higher education and different economic aspects connected to this. Main research work shows that holistic view on the economic dimension of higher education can be achieved, partly in this work. Philosophical analysis helps to think about the complexity and diversity of economic dimension of higher education of Ukraine. In general, components, that create basis of understanding and develop higher education of Ukraine, are shown. These components are following: economic of higher education, marketing, management, privatization, governance of higher education. Important part of the research is problems related to the globalization of higher education and different economic aspects which found a little attention in Ukraine.