Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Рівень домагань як психологічна детермінанта особистісного розвитку молодшого школяра

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чопик, Соломія Володимирівна
dc.date.accessioned 2024-03-29T10:19:33Z
dc.date.available 2024-03-29T10:19:33Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Чопик, Соломія Володимирівна. Рівень домагань як психологічна детермінанта особистісного розвитку молодшого школяра : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Соломія Володимирівна Чопик ; наук. керівник Приходько Юлія Олексіївна ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2012. – 210 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44629
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене вивченню рівня домагань як психологічної детермінанти особистісного розвитку молодшого школяра. У роботі представлено теоретико-методологічні підходи до вивчення рівня домагань молодших школярів, здійснено аналіз поняття «рівень домагань» представниками різних психологічних шкіл, виділено критерії та показники рівня домагань, обґрунтовано його роль у розвитку особистості молодшого школяра. Встановлено, що з переходом від другого до четвертого класу спостерігається зниження рівня домагань, самооцінки та навчальної мотивації молодших школярів. Експериментально з’ясовано, що рівень домагань тісно корелює з самооцінкою, мотивацією досягнення, провідними потребами, навчальною мотивацією, баченням дитиною свого статусу у колективі ровесників. Обґрунтовано, розроблено та апробовано програму психолого-педагогічного супроводу формування адекватного рівня домагань, яка передбачала роботу з дітьми, батьками та вчителями. Доведено, що залучення дітей до занять, спрямованих на пізнання себе і формування адекватного рівня домагань, сприяє їх особистісному розвитку. uk
dc.description.abstract The thesis is devoted to studying the psychological level of aspiration as psychological determinant of personality development of younger pupils. In the paper presented theoretical and methodological approaches to the study of level of aspiration of younger pupils, analyzed the concept of "level of aspiration" represented by different psychological schools, selected criteria and indicators of level of aspiration, justified its role in personality development of younger pupils. It is found that during transition from second to fourth grade level of aspiration, self-esteem and academic motivation of junior schoolchildren are decreased. Experimentally found that level of aspiration is closely correlated with self-esteem, achievement motivation, leading needs, academic motivation, vision of a child of their status in the team peers. Proved, developed and tested program of psycho-pedagogical support of adequate level of aspiration, which include the work of children, parents and teachers. It is proved that involving children in activities aimed at self-discovery and formation of adequate level of aspiration, promotes their personal development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject рівень домагань uk
dc.subject самооцінка uk
dc.subject навчальна мотивація uk
dc.subject мотивація досягнення успіху й уникнення невдач uk
dc.subject особистісний розвиток uk
dc.subject завдання навчального і ненавчального змісту uk
dc.subject level of aspiration uk
dc.subject self-esteem uk
dc.subject academic motivation uk
dc.subject motivation to achieve success and avoid failure uk
dc.subject personal development uk
dc.subject job training and extracurricular content uk
dc.title Рівень домагань як психологічна детермінанта особистісного розвитку молодшого школяра uk
dc.title.alternative Level of aspiration as a psychological determinant of personality development of younger pupils uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 159.923-053.5


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу