Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Багатофункціональність рефлексивного підходу в сучасному освітньому просторі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сенчина, Н. Г.
dc.date.accessioned 2024-03-01T13:18:21Z
dc.date.available 2024-03-01T13:18:21Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Сенчина, Н. Г. Багатофункціональність рефлексивного підходу в сучасному освітньому просторі / Н. Г. Сенчина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 95. – С. 96-100. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44330
dc.description.abstract Статтю присвячено студіюванню особливостей рефлексивного підходу, його переваг та багатофункціональної природи у сучасному освітньому просторі. Встановлено, що рефлексивний підхід в освіті здатен зробити освітній процес більш гнучким, орієнтованим на особистість та розвиток її навичок критичного мислення. У статті простежено погляди сучасних науковців на проблему рефлексії у процесі здобуття освіти. Аналіз учасниками освітнього процесу своєї діяльності та їхній особистий ріст визначено ключовою складовою рефлексії у навчанні. Рефлексивний підхід у роботі дефініційовано як такий, що звертає увагу на самосвідомості, самопізнанні та аналізі власного навчання і розвитку. Визначено, що застосування рефлексивного підходу в сучасному освітньому просторі чинить позитивний вплив на підвищення самосвідомості учасників освітнього процесу, розвиток критичного мислення, розвиток навичок саморегуляції, розвиток навичок рефлексії, а також сприяє індивідуалізації навчання і підвищенню мотивації. Схарактеризовано інтелектуальну та особистісну рефлексію студента, а також професійну рефлексію викладача. Саме їх поєднання здатне створити ефективне освітнє середовище, адже сучасна освіта спрямована на особистісно орієнтований підхід. Виходячи із зазначеного вище, у роботі обґрунтовано багатофункціональність рефлексивного підходу в сучасному освітньому просторі. Визначено, що створення рефлексивного навчального середовища вимагає встановлення атмосфери довіри, яка досягається завдяки взаємній підтримці учасників у процесі навчання. Схарактеризовано інтерперсональні та інтраперсональні рефлексивні технології, які зорієнтовані на смислоутворення учасників освітнього процесу. Визначено необхідність концентрації процесу навчання на збагаченні суб’єктного досвіду здобувачів освіти через опанування ними рефлексивних прийомів взаємодії. uk
dc.description.abstract The article deals with the study of the features of the reflective approach, its advantages, and multifunctional nature in the modern educational space. It has been established that a reflective approach in education helps to make the educational process more flexible and focused on the individual and the development of their critical thinking skills. The article traces the views of modern scientists on the problem of reflection in the process of obtaining an education. The ability of participants of the educational process to analyze their activities and their personal growth is defined as a key component of reflection in education. A reflective approach is defined as the one that emphasizes self-awareness, self-knowledge, and analysis of one's own learning and development. It was determined that the use of a reflective approach in the modern educational space has a positive effect on increasing self-awareness of the participants of the educational process, development of critical thinking, development of self-regulation skills, development of reflective skills, and also contributes to the individualization of learning and increasing motivation. Students’ intellectual and personal reflection, as well as teacher's professional reflection, are cha- racterized in the study. It is their combination that can create an effective educational environment because modern education is aimed at a person-oriented approach. Based on the above, the paper substantiates the multifunctionality of the reflexive approach in the modern educational space. It was determined that the creation of a reflexive learning environment requires the establishment of an atmosphere of trust, which is achieved due to the mutual support of participants in the learning process. Interpersonal and intrapersonal reflexive technologies are characterized as being focused on the meaning-making of the participants of the educational process. The need to concentrate the learning process on enriching the subject experience of education seekers through their mastering of reflective methods of interaction has been determined in the study. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject рефлексія uk
dc.subject рефлексивний підхід uk
dc.subject сучасний освітній простір uk
dc.subject рефлексивна педагогіка uk
dc.subject критичне мислення uk
dc.subject мотивація uk
dc.subject особистісно орієнтований підхід uk
dc.subject суб’єкт-суб’єктні відносини uk
dc.subject reflection uk
dc.subject reflexive approach uk
dc.subject modern educational space uk
dc.subject reflective pedagogy uk
dc.subject critical thinking uk
dc.subject motivation uk
dc.subject person-oriented approach uk
dc.subject subject-subject relations uk
dc.title Багатофункціональність рефлексивного підходу в сучасному освітньому просторі uk
dc.title.alternative Multifunctionality of the reflexive approach in the modern educational space uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159. 955.4:159.9
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.95.19


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу