Естетичну свідомість майбутнього дизайнера можна охарактеризувати як своєрідну форму духовного розвитку, яка розкриває глибину естетичного бачення світу, виявляє прагнення до краси, рівноваги, досконалого. Розуміння мистецтва представлене як втілення досконалої майстерності віддзеркалення реальності, осмислюючи яку людина через систему художніх образів певними засобами й прийомами пізнає, усвідомлює, естетично оцінює й творче інтерпретує мистецький твір. Розкрито специфіку взаємозв'язку мистецтва і дизайну, що базується на виділенні спільних елементів, таких як креативність, візуальні елементи, естетичне сприйняття, візуальна грамотність. В цьому контексті зазначено, що креативні якості як важливіші ознаки професійного становлення майбутнього дизайнера впливають на творчу самореалізацію, самоорганізацію, розвиток естетичних поглядів, а отже, й на формування естетичної свідомості; візуальні елементи є основою для створення композиції й відіграють значну роль для створення естетично привабливих і значущих творів мистецтва чи дизайну; естетичне сприйняття, естетичне оцінювання та творча інтерпретація для майбутніх дизайнерів є необхідними складовими щодо осмислення явищ і предметів в системі професійної освіти; візуальна грамотність обумовлює сприйняття видимого середовища одночасно із здатністю майбутнього дизайнера естетично сприймати, використовувати та інтерпретувати візуальні образи, виражати думки, емоції, смисли, естетично свідомо продукувати їх в інформаційно-комунікативному просторі. Акцентовано увагу на тому, що для дизайнерів набуті знання з галузі мистецтва активізують естетичну обізнаність; можуть слугувати джерелом креативності, що спонукає нестандартно мислити, експериментувати з новими ідеями та розширювати естетичну свідомість у межах дизайну; спонукають до розвитку критичного мислення, що є невід’ємною складовою естетичної свідомості. Зроблено висновок, що в реаліях сучасного мінливого інформаційно-комунікативного простору сучасна професійна освіта у формуванні естетичної свідомості майбутніх дизайнерів має орієнтуватися на естетичну спрямованість освітніх програм. Перспективним напрямом вважаємо впровадження в освітній процес освітніх компонентів з орієнтацією на цифрову естетику для проєктування естетично привабливих вебсайтів, візуальних контентів, платформ електронного навчання; активного застосування мультимедійних інструментів на основі відео, графіки, анімації та інтерактивного моделювання; зосередження на візуальній грамотності через візуальні медіа, інтерпретацію творів мистецтва й створення нових дизайнерських проєктів з урахуванням традиційних естетичних уявлень й напрямів сучасного дизайну; впровадження креативних підходів, активізації процесів критичного мислення та естетичної обізнаності як засобів формуванні естетичної свідомості майбутніх дизайнерів.
The aesthetic consciousness of the future designer can be characterized as a peculiar form of spiritual development, which reveals the depth of the aesthetic vision of the world, reveals the desire for beauty, balance, and perfection. The understanding of art is presented as the embodiment of the perfect skill of mirroring reality, making sense of how a person through the system of artistic images with certain means and techniques knows, realizes, aesthetically evaluates and creatively interprets a work of art. The specificity of the relationship between art and design is revealed, based on the identification of common elements such as creativity, visual elements, aesthetic perception, visual literacy. In this context, it is stated that creative qualities, as more important signs of the professional development of a future designer, influence creative self-realization, self-organization, the development of aesthetic views, and therefore the formation of aesthetic consciousness; visual elements are the basis for creating a composition and play a significant role in creating aesthetically appealing and meaningful works of art or design; aesthetic perception, aesthetic evaluation and creative interpretation for future designers are necessary components for under-standing phenomena and subjects in the professional education system; visual literacy determines the perception of the visible environment at the same time as the future designer's ability to aesthetically perceive, use and interpret visual images, express thoughts, emotions, meanings, and aesthetically consciously produce them in the information and communication space. Attention is focused on the fact that for designers, acquired knowledge in the field of art activates aesthetic awareness; can serve as a source of creativity that encourages thinking outside the box, experimenting with new ideas and expanding aesthetic awareness within design; encourage the development of critical thinking, which is an integral component of aesthetic consciousness. It was concluded that in the realities of today's changing information and communication space, modern professional education in the formation of the aesthetic consciousness of future designers should focus on the aesthetic orientation of educational pro-grams. We consider the introduction into the educational process of educational components with a focus on digital aesthetics for the design of aesthetically attractive websites, visual content, and e-learning platforms to be a promising direction; active use of multimedia tools based on video, graphics, animation and interactive modeling; focusing on visual literacy through visual media, interpretation of works of art and creation of new design projects taking into account traditional aesthetic ideas and trends of modern design; introduction of creative approaches, activation of the processes of critical thinking and aesthetic awareness as a means of forming the aesthetic consciousness of future designers.