Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Стан формування соціальної компетентності вчителів до роботи зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах у системі вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Дворник, О. М.
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:17:26Z
dc.date.available 2024-03-01T12:17:26Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Дворник, О. М. Стан формування соціальної компетентності вчителів до роботи зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах у системі вищої освіти / О. М. Дворник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 95. – С. 29-35. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44317
dc.description.abstract Статтю присвячено аналізу стану формування соціальної компетентності педагогічний працівник до роботи зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах у системі вищої освіти України. Обґрунтовано важливість формування соціальної компетентності у вчителів для ефективної роботи зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах. В результаті вивчення наукової літератури зазначено, що питання формування соціальної компетентності вчителів у контексті складних життєвих обставин залишається недостатньо вивченим науковцями. Проаналізовано стандарт фахової передвищої освіти із спеціальності 014 «Середня освіта» (за предметними спеціальностями) галузі 01 «Освіта/Педагогіка» освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» щодо формування соціальної компетентності до роботи зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах. Встановлено, що стандарт вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта» (за предметними спеціальностями) галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» як за рівнем освіти «бакалавр», так і за рівнем освіти «магістр» не затверджено. Представлено результати дослідження після детального аналізу освітньо-професійних програм вчителів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів освіти із спеціальності 014 «Середня освіта» (за предметними спеціальностями) галузі 01 «Освіта/Педагогіка» в частині формування соціальної компетентності вчителів до роботи зі здобувачами освіти, які опинились або можуть опинитися у складних життєвих обставинах. Визначено, що формування соціальної компетентності вчителів до роботи з дітьми які опинились у складних життєвих обставинах утворюються за допомогою навчальної дисципліни «Педагогіка». Подано аналіз силабусів навчальної дисципліни «Педагогіка» закладів вищої освіти України, що викладається здобувачам вищої освіти першого рівня «бакалавр», які здобувають педагогічну освіту із спеціальності 014 «Середня освіта». У статті підкреслена важливість формування соціальної компетентності вчителів у системі вищої освіти з урахуванням потреб здобувачів освіти, що перебувають у вразливому становищі. uk
dc.description.abstract The article is devoted to analyzing the state of the creating of the social competence of educators for working with learners in difficult life circumstances in the higher education system. The importance of creating social competence in teachers for effective work with learners in difficult life circumstances is substantiated. As a result of the study of scientific literature, it has been noted that the issue of creating the social competence of educators in the context of difficult life circumstances remains insufficiently researched by scholars. The professional development standard in the specialty of 014 Secondary Education (by subject specialties) in the field of 01 "Education/Pedagogy" of the professional junior bachelor's degree was analyzed regarding the shaping of social competence for working with learners in difficult life circumstances. It has been established that the higher education standard in the specialty of 014 "Secondary Education" (by subject specialties) in the field of knowledge 01 "Education/Pedagogy," both at the bachelor's and master's levels, has not been approved. The results of the study were presented after a detailed analysis of the educational-professional programs for teachers at the first (bachelor's) and second (master's) levels of education in the specialty of 014 "Secondary Education" (by subject specialties) in the field of 01 "Education/Pedagogy," focusing on the creating social competence for working with learners who have found themselves or may find themselves in difficult life circumstances. It has been determined that the shaping of teachers' social competence for working with children who have found themselves in difficult life circumstances is developed through the educational discipline of "Pedagogy." The syllabi of the educational discipline "Pedagogy" in higher education institutions in Ukraine, taught to higher education learners at the first (bachelor's) level pursuing pedagogical education with a specialization in 014 – secondary education, have been analyzed. The article emphasizes the importance of creating teachers' social competence within the higher education system, taking into account the needs of vulnerable learners. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject заклад вищої освіти uk
dc.subject здобувач освіти uk
dc.subject складні життєві обставини uk
dc.subject освітньо-професійна програма uk
dc.subject соціальна компетентність uk
dc.subject педагогічний працівник uk
dc.subject заклад загальної середньої освіти uk
dc.subject навчальна дисципліна uk
dc.subject higher education institution uk
dc.subject learner uk
dc.subject difficult life circumstances uk
dc.subject educational-professional programs uk
dc.subject social competence uk
dc.subject educator uk
dc.subject general secondary education institution uk
dc.subject educational discipline uk
dc.title Стан формування соціальної компетентності вчителів до роботи зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах у системі вищої освіти uk
dc.title.alternative State of creating social competence of teachers for work with learners in difficult life circumstances in the higher education system uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.015
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.95.06


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics