У статті розглядається проблема модернізації сучасних технологій у галузі корекційної педагогіки та спеціальної психології для роботи в нових умовах спеціальної освітньої системи. Здійснено аналіз ставлення українських і зарубіжних науковців і практиків щодо корекційно-реабілітаційного навчання та виховання дітей дошкільного віку з порушеннями опорнорухового апарату в межах існуючої державної освітньої системи. Обґрунтована необхідність виваженої послідовної трансформації системи дошкільної освіти на різних рівнях. Авторами поряд із загальновизнаними методами психологопедагогічних досліджень запроваджено авторський метод з використанням апаратного комплексу ARC і комп'ютерної програми «Система визначення біопотенціалу», який дозволив провести скрінінг-інтегральну експрес-оцінку психофізичного стану дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, частотну корекцію стану життєво важливих систем їх організму.
Розроблені й апробовані авторами методи можуть застосовуватися при корекції широкого спектру патологічних станів у клінічних, стаціонарних, амбулаторних, освітніх та реабілітаційних установах, а також у домашніх умовах, у вигляді самостійного методу корекційно-реабілітаційної діяльності та/або як компоненти комплексної корекційної програми.
As the title implies the article describes the problem of upgrading of modern technologies at the fields of correctional pedagogy and special psychology for working in conditions of special educational system. The article gives a detailed analysis of attitude of Ukrainian and foreign scientists and practitioners to the correctional and rehabilitative education of preschoolers with disorders of musculoskeletal system. Attention is drawn to the balanced consistent transformation of the system of preschool education at different levels. A new method of psychological and pedagogical research using the hardware system ARC and the computer program ―The system of determination of biocapacity‖ was presented by the authors. This author’s method allowed to conduct the screening and integrative rapid assessment process (RAP) of psychophysical condition of children with disorders of musculoskeletal device and frequency correction of condition of vital systems of their bodies. These methods can be useful at the correction of a wide range of pathological conditions in clinical, inpatient, outpatient, educational and rehabilitation institutes. They can be easily applied in house conditions as a form of independent method of correctional and rehabilitation activity or as components of complex correctional program.