Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Обґрунтування трансформації вузівського «Фізичного виховання» як невід’ємної частини реформи національної вищої школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Приходько, В. В.
dc.date.accessioned 2024-02-06T12:27:22Z
dc.date.available 2024-02-06T12:27:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Приходько, В. В. Обґрунтування трансформації вузівського «Фізичного виховання» як невід’ємної частини реформи національної вищої школи / В. В. Приходько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 303-307. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44049
dc.description.abstract У статті проведено обґрунтування реформи вузівської дисципліни «Фізичне виховання», як важливої складової реформи вищої школи взагалі. Показано, що на «Фізичне виховання» у повній мірі розповсюджуються вимоги до спрямованості та змісту реформи, підготовлені для вищої школи. uk
dc.description.abstract In the article the rationale reform of university discipline "Physical Education" as an important part of the reform of higher education. It is shown that at the "Physical Education" fully subject to the requirements for the direction and content of the reform, prepared for high school. The results of research and development dedicated to the formation of this new direction pedagogical as creative value logy. That creative value logy accepts responsibility for the creative character of the student, as the builder of their own health. Thus, under the Creative value logy understood not a separate section of knowledge about human health, but the development and use of effective pedagogical techniques that promote the formation of students as constructors of their own health. Represented, as well grounded and experimentally proven pedagogical technology nonprofessional sports education, relevant and important areas for attracting students from different disciplines to culture and physical value logy accumulated knowledge through their formation, as sports and activities of individuals and builders of their own health. The foregoing shows the historical limitations, the fragility of the current historical situation, efforts to improve the practice of body-oriented physical education, whose task is to optimize the development of the physical qualities of the students. As an end in itself, when translated into the background theme of consciousness and activity of the builder's own health, these efforts can be called the road to nowhere. If the development of physical qualities, the formation of the gamma motor skills and special physical training of cadets of military schools, some students on a limited number of similar civilian occupations and as a part of basic military training is definitely important, then, for the present conditions of these qualities alone are graduates of most universities is not enough . It is known, however intense and methodically properly organized training were conducted during the entire period of training students in high school, conventional (idle, in terms of systematic control their own health, athletes), in a year or two after the release due to sports and passive lifestyle of many formed during the course of physical qualities will be over. So based approaches, concepts and the turned pedagogical technology involves the use of a completely new definitions (nonprofessional physical education, habitat human activities, sports activity, the construction of their own health, etc.), each of which is written with a certain depth due to the state "leading edge "of modern methodology and science. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject реформування та модернізація uk
dc.subject вища освіта uk
dc.subject професійні компетенції uk
dc.subject непрофесійна фізкультурна освіта uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject reform and modernization of higher education uk
dc.subject professional competence uk
dc.subject unprofessional physical education and health uk
dc.title Обґрунтування трансформації вузівського «Фізичного виховання» як невід’ємної частини реформи національної вищої школи uk
dc.title.alternative Обоснование трансформации вузовского «Физического воспитания» как неотъемлемой части реформы национальной высшей школы uk
dc.title.alternative Justification of transformation university "physical education" as an integral part of the reform at the national school uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 351.851:378.1


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу