Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Стан і перспективи розвитку фізичного виховання в професійно-технічних навчальних закладах

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Жилін, Є. І.
dc.contributor.author Бондар, Т. С.
dc.date.accessioned 2024-02-05T12:48:14Z
dc.date.available 2024-02-05T12:48:14Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Жилін, Є. І. Стан і перспективи розвитку фізичного виховання в професійно-технічних навчальних закладах / Є. І. Жилін, Т. С. Бондар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 154-158. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43992
dc.description.abstract Розглянуто існуючі підходи щодо фізичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів. Встановлено, що формування фізичної культури особистості, задеклароване нормативними актами як стратегічне завдання фізичного виховання не повною мірою реалізується в професійно-технічній освіті. Виявлено, що однією з негативних причин такого становища є недосконалість існуючого педагогічного інструментарію. Стисло наведено перспективи його удосконалення. uk
dc.description.abstract The article reviews current approaches to physical education students of vocational schools. Revealed, that the strategic task of physical education in the system of vocational education is the formation of physical culture of personality. The implementation of this task performed through an organized system that consists of two instructional components: mandatory and extracurricular. However, the substance of revealed only new typical curriculum "Physical culture for vocational education". Therefore you need to realize that its implementation is expected only in the lesson, which can’t comprise represented by all components of the educational process. Established that the improvement of physical education in vocational schools is to develop pedagogical tools for perform the task of forming physical cultural identity, not only as a strategic, but also as part of professional competence. To do this, first, we must pick the educational material that is not contrary to the interests, motivations and needs of students of vocational school, as only a conscious understanding of the role of physical culture can promote the absorption of its values. Second, give such theoretical and methodological knowledge that will contribute not only independent, but also adequate use the funds of physical education. Thirdly, is a need for scientifically based determining professional applied funds of physical preparation within the concept of physical education and state standards on the general principles of physical education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject професійно-технічна освіта uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.subject фізична культура особистості uk
dc.subject професійно-прикладна фізична підготовка uk
dc.subject vocational education uk
dc.subject physical education uk
dc.subject physical culture of individual uk
dc.subject professionally applied physical preparation uk
dc.title Стан і перспективи розвитку фізичного виховання в професійно-технічних навчальних закладах uk
dc.title.alternative Состояние и перспективы развития физического воспитания в профессионально-технических учебных заведениях uk
dc.title.alternative Status and prospects of development of physical education in vocational-technical schools uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.011.1


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics