Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Диференційно-діагностичні ознаки розмежування дітей з аутизмом та дітей з затримкою психічного розвитку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бабенко, В. В.
dc.contributor.author Качмарик, Х. В.
dc.date.accessioned 2024-02-05T12:34:24Z
dc.date.available 2024-02-05T12:34:24Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Бабенко, В. В. Диференційно-діагностичні ознаки розмежування дітей з аутизмом та дітей з затримкою психічного розвитку / В. В. Бабенко, Х. В. Качмарик // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2016. – № 9. – С. 3-11. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43989
dc.description.abstract У статті розглянуто проблему диференційної діагностики дітей з аутизмом та дітей із затримкою психічного розвитку. Здійснено короткий аналіз розмежування аутизму та інших порушень, зокрема, диференціації аутизму від розумової відсталості, аутизму від порушення зору та слуху, порушень мовленнєвого розвитку, розмежування дитячого аутизму та шизофренії; розрізнення синдрому дитячого аутизму і порушень спілкування. Проведено експериментальне вивчення, що поглиблює наукові дані про особливості диференційної діагностики аутизму та затримки психічного розвитку, що дало підстави виокремити суттєві та додаткові ознаки для їх розмежування: ступінь аутизму; порушення сенсорної інтеграції аутичних дітей; рухи і дії; рівень розумового розвитку дитини; порушення активізації пізнавальних психічних процесів; гнозис; здатність до просторової організації стимульного матеріалу і зорово-моторної координації. Суттєві відмінності в дітей з аутизмом та із затримкою психічного розвитку виявлено за такими параметрами: ступінь аутизму, порушення сенсорної інтеграції, рухи і дії, порушення активізації пізнавальних психічних процесів. Представлено методику «карта спостереження», яку можна трактувати як доповнювальну для діагностики аутизму, а також здійснення диференційної діагностики аутичних дітей, дітей із затримкою психічного розвитку та дітей з нормою в розвитку. uk
dc.description.abstract In the article the problem of separation of autistic children and children with mental retardation is analised. The experimental study that deepens the scientific data about the features of the differential diagnosis of autism and mental retardation is conducted. Established substantial and additional features to distinguish these disorders: the degree of autism; breach of sensory integration of autistic children; movements and actions; level of mental development of the child; breach enhance cognitive mental processes; gnosis; ability to spatial organization of stimulating material and visual-motorics coordination. Significant differences of children with autism and with mental retardation are found on the following parameters: the degree of autism, sensory integration disorder, movements and actions, disorder activating cognitive psychological processes. Presented techniques "observation map" which can be interpreted as a complementary technique for the diagnosis of autism, as well as for the differential diagnosis of autistic children, children with mental retardation and children with normal development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject аутизм uk
dc.subject затримка психічного розвитку uk
dc.subject диференційна діагностика uk
dc.subject порушення uk
dc.subject діти з аутизмом uk
dc.subject діти із затримкою психічного розвитку uk
dc.subject autism uk
dc.subject mental retardation uk
dc.subject differential diagnosis uk
dc.subject disorder uk
dc.subject children with autism uk
dc.subject children with mental retardation uk
dc.title Диференційно-діагностичні ознаки розмежування дітей з аутизмом та дітей з затримкою психічного розвитку uk
dc.title.alternative Differential-Diagnostic Signs of Separation of Autistic Children and Children with Mental Retardation uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.973


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу