Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Принцип історизму в кінематографі: світовий та український контекст

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Єпик, Даниіл Валерійович
dc.date.accessioned 2024-02-02T14:48:39Z
dc.date.available 2024-02-02T14:48:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Єпик, Д. В. Принцип історизму в кінематографі: світовий та український контекст / Д. В. Єпик // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 3. – С. 256-263. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43948
dc.description.abstract Дане наукове дослідження присвячене розгляду принципу історизму – одного із основних принципів досліджень, що застосовуються у різних галузях і наукових напрямах. Принцип історизму у кінематографі часто реалізується по-різному. Іноді, він працює лише для створення необхідної стрічці атмосфери, іноді – задля демонстрації сюжету, якомога ближчого до реальних історичних подій. Контекст історизму може стосуватися різних аспектів, наприклад, використання у сюжеті відомих історичних постатей для відображення їх реального життя, або задля авторської їх інтерпретації, використання історичної епохи для демонстрації авторського сюжету, який є більш легендарним, але має в собі історичні елементи. З точки зору розкриття принципу історизму в даній статті наведені та проаналізовані зарубіжні та українські історичні фільми, розглянуті різні аспекти застосування цього принципу в таких фільмах. Автором проведено порівняльний аналіз принципу історизму в фільмах, які претендують на історичність, різницю в такому застосуванні та доцільність у контексті історичності. Автором було проаналізовано наступні фільми – «Бонні і Клайд» (1967), «Король Артур» (2004), «Крути 1918» (2020), «Хайтарма» (2013), а також «Кіборги» (2017) та «Іловайськ 2014: Батальйон «Донбас» (2019). У результаті дослідження було зроблено висновки, у яких зазначено, що принцип історизму в історичному кінематографі, який стосується відображення реальних історичних подій, слід застосовувати, враховуючи консультації істориків та опрацювання історичних документів, роботу з архівами, або ж свідченнями осіб, що брали участь у тих чи інших історичних подіях. Автор наголошує на великих можливостях українського історичного кінематографу у висвітленні історії України та важливість доцільного застосування принципу історизму у різножанрових ігрових проєктах. Також, автор виділяє важливість створення українського історичного кіно саме українськими режисерами. uk
dc.description.abstract This scientific study is devoted to the consideration of the principle of historicism – one of the main principles of research applied in various fields and scientific directions. The principle of historicism in cinematography is often implemented in different ways. Sometimes, it works only to create the atmosphere necessary for the film, sometimes – to demonstrate the plot, as close as possible to real historical events. The context of historicism can refer to various aspects, for example, the use of famous historical figures in the plot to reflect their real life, or for the author's interpretation of them, the use of a historical era to demonstrate the author's plot, which is more legendary, but has historical elements. From the point of view of revealing the principle of historicism, in this article, foreign and Ukrainian historical films are given and analyzed, various aspects of the application of this principle in such films were considered. The author conducted a comparative analysis of the principle of historicism in films that claim more and less historicity, the difference in such application and feasibility in the context of historicity. The author analyzed the following films – “Bonnie and Clyde” (1967), “King Arthur” (2004), "Cool 1918" (2020), “Khaitarma” (2013), as well as “Cyborgs” (2017) and “Ilovaisk 2014” : Battalion “Donbass” (2019). As a result of the study, conclusions were drawn, which indicate that the principle of historicism in historical cinematography, which refers to the reflection of real historical events, should be applied, taking into account the consultations of historians and the processing of historical documents, work with archives, or the testimonies of people who participated in those or other historical events. The author emphasizes the great possibilities of Ukrainian historical cinema in demonstrating the history of Ukraine and the importance of appropriate application of the principle of historicism in multi-genre game projects. Also, the author emphasizes the importance of the creation of Ukrainian historical cinema by Ukrainian directors. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject принцип історизму uk
dc.subject український кінематограф uk
dc.subject українське кіно ХХ–ХХІ ст. uk
dc.subject світовий кінематограф uk
dc.subject історичність uk
dc.subject the principle of historicism uk
dc.subject Ukrainian cinema uk
dc.subject Ukrainian cinema of the XX–XXI centuries uk
dc.subject world cinema uk
dc.subject historicity uk
dc.title Принцип історизму в кінематографі: світовий та український контекст uk
dc.title.alternative The principle of historicism in cinema: world and Ukrainian context uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 930:791.622(100+477)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.36


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу