Актуальність статті зумовлена потребою модернізації підходів до формування громадянської компетентності у майбутніх учителів у процесі фахової підготовки, адже від рівня її сформованості та від здатності формувати основи означеної компетентності в молодших школярів, залежить формування майбутнього громадянина під час війни та у повоєнному відновленні. Висвітлено результати студіювання вітчизняного й зарубіжного досвіду з формування громадянської компетентності у здобувачів вищої освіти, який згруповано за напрямами: основи демократичного громадянства й права людини, методичні орієнтири із їх формування в учнів і студентської молоді; підготовка майбутніх учителів початкової ланки освіти до різних аспектів реалізації громадянської освіти – національно-патріотичного, естетичного й правового; формування окремих складників громадянської компетентності в студентів, а також їх підготовка до формування основ цієї компетентності в молодших школярів. Ці напрацювання стали важливим джерелом використання їхніх позитивних ідей і поєднались з європейськими підходами та із національними особливостями фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи під час роботи в міжнародних проєктах: Швейцарсько-Українському DOCCU «Розвиток громадянських компетентностей в Україні», «Впровадження демократичних цінностей в процес підготовки вчителя початкової школи в Україні та Норвегії» .
The relevance of the article is due to the need to modernise approaches to the formation of civic competence in future teachers in the process of professional training, since the formation of a future citizen during the war and in the post-war reconstruction depends on the level of its formation and the ability to form the foundations of this competence in primary school students. The article highlights the results of studying domestic and foreign experience in the formation of civic competence in higher education students, which is grouped into the following areas: the basics of democratic citizenship and human rights, methodological guidelines for their formation in pupils and students; training of future primary school teachers in various aspects of civic education – national-patriotic, aesthetic and legal; formation of individual components of civic competence in students, as well as their preparation for the formation of the foundations of this competence in primary school students These developments have become an important source of using their positive ideas and have been combined with European approaches and national peculiarities of professional training of future primary school teachers in international projects: The Swiss-Ukrainian DOCCU "Development of Civic Competences in Ukraine", "Implementation of Democratic Values in the Process of Primary School Teacher Training in Ukraine and Norway".