Легкоатлетичні вправи входять у програми з фізичного виховання школярів, студентів усіх типів закладів освіти, в плани тренувальної роботи з різних видів спорту. Секції з легкої атлетики займають провідне місце в діяльності колективів фізичної культури, спортивних клубів, фізкультурно-спортивних товариств. Така популярність і масовість легкої атлетики пояснюється доступністю і великою різноманітністю її видів. Саме різноманіття видів легкої атлетики і має велике прикладне та оздоровче значення, дає змогу підвищувати функціональні можливості організму людини, цілеспрямовано впливати на розвиток фізичних якостей. На сучасному етапі політика держави в галузі виховання молодого покоління націлена на підвищення культурного аспекту, що регулює взаємодію елементів відповідальних за культивування фізичного потенціалу у студентському середовищі. У даному контексті метою статті є аналіз проблеми професійної підготовки майбутніх педагогів до навчання основ методики та техніки виконання легкоатлетичних видів, тренування спортсменів з метою підвищення спортивних результатів. Включення легкої атлетики до програми фізичного виховання студентів підкреслюють важливість та необхідність спрямованого використання засобів фізичної культури та спорту у професійній підготовці майбутніх фахівців. У даній статті визначені основи методики навчання легкоатлетичних видів, вправи для самостійного навчання з удосконалення результатів з бігу та стрибків у довжину, що дозволяють фахівцю швидше адаптуватися до професії. У аспекті даної проблеми у статті розглянуто облік параметрів функціонального стану нервової системи та типологічних характеристик студентів для оптимізації навчальних академічних занять за напрямом легкої атлетики. Ефективність засобів легкої атлетики у сприянні гармонійному розвитку особистості пояснюється її специфікою змагальної діяльності, глибоким різнобічним впливом на організм особистості, освоєнням життєво важливих рухових навичок та доступністю. Системно організовані заняття з легкої атлетики дозволяють студентам досягти більш стійкого позитивного приросту показників розвитку основних фізичних якостей.
Track-and-field exercises are included in the Physical Education programs for schoolchildren and students of all educational institutions, as well as in training plans for various sports. Athletics sections play a leading role in the activities of physical education groups, sports clubs, and sports and fitness associations. Such popularity and mass participation in athletics is due to the accessibility and wide variety of its types. The diversity of athletics is of great practical and health-improving importance, allowing us to improve the functional capabilities of the human body and to have a targeted impact on the development of physical qualities. At the present stage, the state policy in the field of education of the younger generation is aimed at enhancing the cultural aspect that regulates the interaction of elements responsible for cultivating physical potential in the student environment. In this context, the article aims to analyse the problem of professional training of future teachers to teach the basic methods and techniques of performing athletics, training athletes to improve sports results. Research methods are as follows: analysis, synthesis, and generalisation. The inclusion of athletics in the Physical Education program of students emphasises the importance and necessity of targeted use of physical culture and sports in the professional training of future specialists. This article defines the basics of the methodology of teaching athletics exercises for self-study to improve results in running and long jumps, which allows a specialist to adapt to the profession. In the aspect of this problem, the article considers the accounting of parameters of the functional state of the nervous system and typological characteristics of students to optimise academic training in athletics. The effectiveness of athletics in promoting the harmonious development of the individual is explained by its specificity of competitive activity, deep versatile impact on the individual's body, master vital motor skills and accessibility. Systematically organised athletics classes allow students to achieve a more sustainable positive increase in developing essential physical qualities.