Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Транскультурний підхід до фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як пріоритет сучасної неперервної освіти (українсько-китайський досвід)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бордюк, Олександр Миколайович
dc.contributor.author Слабко, Володимир Миколайович
dc.date.accessioned 2024-01-10T11:59:41Z
dc.date.available 2024-01-10T11:59:41Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бордюк, О. М. Транскультурний підхід до фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як пріоритет сучасної неперервної освіти (українсько-китайський досвід) / О. М. Бордюк, В. М. Слабко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 94. – С. 9-14. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43507
dc.description.abstract Стаття присвячена транскультурному підходу до фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в системі неперервної освіти на основі міжнародного досвіду, а саме українсько-китайського. Проаналізовано наукові праці зарубіжних та українських дослідників з цієї проблематики; визначено особливості реалізації транскультурного підходу; подана структура фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва в системі непевної освіти. Проведене дослідження щодо ефективності викладання інтегративного курсу «Основи транскультурної підготовки» та зроблено відповідні висновки, зокрема аналіз результатів опитування показав, що застосування інтегративного курсу позитивно впливає на студентів та підвищує ефективність фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Досліджено та проаналізовано мистецьку освіту в КНР, яка орієнтується на збереження унікальної культурної спадщини китайського народу, де важливими його аспектами є підтримка різноманітності мистецтва, демократизація, акцент на глибинні питання китайського суспільства. Також були розглянуті різноаспектні проблеми фахової підготовки вчителя музичного мистецтва в системі неперервної освіти України. Визначено, що до фахової підготовки необхідно підходити з урахуванням ролі теорії та практики, їхнього впливу на діяльність особистості та специфіки його зв'язків у соціальних відносинах. Проведений теоретичний огляд музично-педагогічної літератури та зроблені висновки, що фахова підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва має багатофункціональну спрямованість. Адже сучасні умови вимагають від учителя музичного мистецтва формування нових професійних якостей. А саме – системне творче мислення, інформаційна, комунікативна культура, конкурентоспроможність, лідерські якості, життєвий оптимізм, уміння створювати свій позитивний імідж, здатність до усвідомленого аналізу власної діяльності, самостійних дій в умовах невизначеності, наявність навичок збереження і зміцнення здоров'я, стресостійкості. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the transcultural approach to professional training of future music teachers in the system of continuous education based on international experience, namely Ukrainian-Chinese. The scientific works of foreign and Ukrainian researchers on this issue were analyzed; specifics of implementing the transcultural approach are defined; the structure of the professional competence of future music teachers in the system of uncertain education is presented. A study was conducted on the effectiveness of teaching the integrative course «Fundamentals of transcultural training» and relevant conclusions were drawn, in particular, the analysis of the survey results showed that the use of the integrative course has a positive effect on students and increases the effectiveness of the professional training of future music teachers. Art education in the People's Republic of China, which focuses on the preservation of the unique cultural heritage of the Chinese people, where its important aspects are the support of the diversity of art, democratization, and the emphasis on deep issues of Chinese society, has been researched and analyzed. Various aspects of the professional training of music teachers in the system of continuous education of Ukraine were also considered. It was determined that it is necessary to approach professional training taking into account the role of theory and practice, their influence on the activity of the individual and the specifics of his connections in social relations. A theoretical review of music-pedagogical literature was conducted and conclusions were drawn that the professional training of a future music teacher has a multifunctional orientation. After all, modern conditions demand the formation of new professional qualities from the music teacher. Namely, systemic creative thinking, information and communication culture, competitiveness, leadership qualities, life optimism, the ability to create a positive image, the ability to consciously analyze one's own activities, independent actions in conditions of uncertainty, the presence of skills to preserve and strengthen health, stress resistance. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject транскультурний підхід uk
dc.subject майбутні вчителя музичного мистецтва uk
dc.subject неперервна освіта uk
dc.subject фахова підготовка uk
dc.subject українсько-китайський досвід uk
dc.subject transcultural approach uk
dc.subject future music teachers uk
dc.subject continuous education uk
dc.subject professional training uk
dc.subject Ukrainian-Chinese experience. uk
dc.title Транскультурний підхід до фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як пріоритет сучасної неперервної освіти (українсько-китайський досвід) uk
dc.title.alternative A transcultural approach to the professional training of future teachers of music as a priority of modern continuous education (Ukrainian-Chinese experience) uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.0913:313.5.011.3-051]:78(477:510)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.94.02


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу