Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Імерсивні культурні практики ХХІ століття: особливості та прийоми

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Губернатор, Олена Ігорівна
dc.date.accessioned 2023-12-18T14:42:24Z
dc.date.available 2023-12-18T14:42:24Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Губернатор, О. І. Імерсивні культурні практики ХХІ століття: особливості та прийоми / О. І. Губернатор // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск 3. – С. 283-289. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43305
dc.description.abstract У статті досліджено особливості сучасних імерсивних культурних практик. Проаналізовано роль імерсивності в сучасній культурі – імерсивність розглядається як феномен ілюзорно-афективної структури сучасної культури (за Р. ван ден Аккером, А. Гібсоном та Т. Вермюленом), що полягає в трансформації, яка відбувається з людиною в короткостроковий період завдяки тілесно-тактильному зануренню в середовище та посиленню ефекту присутності. Висвітлено основні аспекти особливостей імерсивних практик в сучасному театральному мистецтві, кінематографі, відео-арті, експозиційній діяльності, репрезентації культурної спадщини. Запропоновано визначення поняття «імерсивні культурні практики» як сучасні культурні практики, що пропонують імерсивний досвід та використовують інноваційні технології для досягнення цього результату. З’ясовано, що імерсивні культурні практики використовують такі технології, як: відеомапінг, просторова звукова система, доповнена реальність, віртуальна реальність, програмне забезпечення для створення цифрового мистецтва/контенту, тактильний датчик та мобільні технології. uk
dc.description.abstract The article examines the peculiarities of modern immersive cultural practices. The role of immersiveness in modern culture is analyzed – immersiveness is considered as a phenomenon of the illusory-affective structure of modern culture (according to R. van den Akker, A. Gibson and T. Vermeulen), which consists in the transformation that occurs with a person in a short-term period thanks to bodily-tactile immersion in the environment and increasing the effect of presence. The main aspects of the peculiarities of immersive practices in modern theater art, cinematography, video art, exhibition activities, and representation of cultural heritage are highlighted. It is proposed to define the concept of “immersive cultural practices” as modern cultural practices that offer an immersive experience and use innovative technologies to achieve this result. Immersive cultural practices were found to use technologies such as: video mapping, spatial sound system, augmented reality, virtual reality, digital art/content creation software, tactile sensing and mobile technologies. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject імерсивність uk
dc.subject культурні практики uk
dc.subject занурення uk
dc.subject технології віртуальної реальності uk
dc.subject досвід uk
dc.subject естетичний вплив uk
dc.subject immersiveness uk
dc.subject cultural practices uk
dc.subject immersion uk
dc.subject virtual reality technologies uk
dc.subject experience uk
dc.subject aesthetic influence uk
dc.title Імерсивні культурні практики ХХІ століття: особливості та прийоми uk
dc.title.alternative Immersive cultural practices of the 21st century: features and techniques uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 130.2:141.78-021.68:008"20"
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.3.36


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу