Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Репрезентація культурної травми Голокосту в українському кінематографічному просторі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Шарпило, Марина Юріївна
dc.date.accessioned 2023-12-18T14:41:18Z
dc.date.available 2023-12-18T14:41:18Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Шарпило, М. Ю. Репрезентація культурної травми Голокосту в українському кінематографічному просторі / М. Ю. Шарпило // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск 3. – С. 276-282. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43304
dc.description.abstract У статті порушується проблема репрезентації культурної травми Голокосту в українському кінематографі ХХ ХХІ століття, його соціальне призначення. Охарактеризовані особливості використання візуальної мови для зображення образу нарації трагедії єврейського народу. Методологія дослідження зорієнтована на використання системного підходу, що ґрунтується на історико-культурному, порівняльному, типологічному та аналітичному методах. Це дає змогу охарактеризувати трансформацію уявлень про Голокост та позбавити подію штучної лакунарності. Також застосований кількісний метод: зроблено спробу контент-аналізу ряду українських стрічок про Голокост, які містять яскраві засоби візуальної виразності у зображенні єврейства. Доведено, що кінематограф можна вважати формою комеморації, яка створює відкритий семіотико-культурний простір для дискурсу травми, проблематики репрезентації колективної пам’яті в добу постмодерну. uk
dc.description.abstract The article raises the problem of the representation of the cultural trauma of the Holocaust in the Ukrainian cinema of the 20th and 21st centuries, and its social purpose. Characterized features of the use of visual language to depict the image of the narrative of the tragedy of the Jewish people. The research methodology is focused on the use of a systemic approach based on historical-cultural, comparative, typological and analytical methods. This makes it possible to characterize the transformation of ideas about the Holocaust and to rid the event of artificial lacunarity. A quantitative method was also applied: an attempt was made to analyze the content of a number of Ukrainian tapes about the Holocaust, which contain vivid means of audiovisual expressiveness in the depiction of Jewishness. It is proved that cinematography can be considered a form of commemoration, which creates an open semiotic-cultural space for the discourse of trauma, the problem of representation of collective memory in the postmodern age. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject Голокост uk
dc.subject культурна травма uk
dc.subject візуальна мова uk
dc.subject комеморація uk
dc.subject колективна пам’ять uk
dc.subject кіно uk
dc.subject Holocaust uk
dc.subject cultural trauma uk
dc.subject visual language uk
dc.subject commemoration uk
dc.subject collective memory uk
dc.subject cinema uk
dc.title Репрезентація культурної травми Голокосту в українському кінематографічному просторі uk
dc.title.alternative Representation of the cultural trauma of the Holocaust in the Ukrainian cinema space uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 94:341.485(=411.16):008-028.22:791(477)](045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.3.34


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics