Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Жіноча просвіта та земський лібералізм північного лівобережжя (70–80-і рр. ХІХ ст.)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Котельницький, Назар Анатолійович
dc.date.accessioned 2023-12-15T13:48:19Z
dc.date.available 2023-12-15T13:48:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Котельницький, Н. А. Жіноча просвіта та земський лібералізм північного лівобережжя (70–80-і рр. ХІХ ст.) / Н. А. Котельницький // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск 3. – С. 77-88. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43283
dc.description.abstract У статті досліджується плідна діяльність опозиційної аристократичної фронди Північного Лівобережжя у галузі жіночої освіти у 70–80-і рр. ХІХ ст. Автор доходить аргументованих висновків, що земські установи, і зокрема опозиційна аристократична фронда північної України, відіграли панівну роль у процесах створення державних та муніципальних жіночих навчальних закладів. Протягом досліджуваного періоду можна умовно виділити два етапи у політиці земської ліберальної партії регіону щодо жіночої освіти: 70-і р. ХІХ ст. та період правління імператора Олександра ІІІ. Безсумнівним досягненням першого етапу було заснування Борзнянської земської жіночої гімназії. Подвижницькими зусиллями опозиціонерів вдалося досягти стабільного фінансування навчального закладу шляхом формування кола приватних меценатів, солідарних внесків від членів Борзнянської повітової училищної ради та збільшення міських податків на активи власності і нерухомості за прогресивним принципом з одночасною фіскалізацією цих ресурсів до бюджету Борзнянського повітового земства для потреб жіночої гімназії. uk
dc.description.abstract The article examines the fruitful activity of the opposition aristocratic front of the Northern Left Bank in the field of women’s education in the 1870s and 1880s. The author comes to reasoned conclusions that zemstvo institutions, and in particular the opposition aristocratic front of northern Ukraine, played a dominant role in the processes of creating state and municipal women’s educational institutions. During the studied period, two stages in the policy of the Zemstvo Liberal Party of the region regarding women’s education can be conventionally distinguished: 70s of the 19th century and the reign of Emperor Alexander III. The undoubted achievement of the first stage was the establishment of the Borznyan Zemstvo Girls’ Gymnasium. The progressive efforts of the opposition managed to achieve stable financing of the educational institution by forming a circle of private patrons, solidarity contributions from members of the Borznyan District School Council and increasing city taxes on property and real estate assets according to the progressive principle with the simultaneous fiscalization of these resources to the budget of the Borznyan District Zemstvo for the needs of the girls’ gymnasium. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject жіноча освіта uk
dc.subject земська ліберальна партія uk
dc.subject північна Україна uk
dc.subject women’s education uk
dc.subject Zemstvo liberal party uk
dc.subject northern Ukraine uk
dc.title Жіноча просвіта та земський лібералізм північного лівобережжя (70–80-і рр. ХІХ ст.) uk
dc.title.alternative Women’s education and land liberalism of the northern left bank (70–80s of the xix century) uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 9+37.093.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.3.11


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу