Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Розробка комплексу методичних заходів щодо запобігання проявам візуального плагіату у дизайн-діяльності майбутніх графічних дизайнерів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Борисова, С. В.
dc.date.accessioned 2023-11-21T09:01:11Z
dc.date.available 2023-11-21T09:01:11Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Борисова, С. В. Розробка комплексу методичних заходів щодо запобігання проявам візуального плагіату у дизайн-діяльності майбутніх графічних дизайнерів / С. В. Борисова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2023. – Випуск СLV (155). – С. 138-147. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42988
dc.description.abstract Професійна діяльність майбутніх графічних дизайнерів передбачає проєктування об’єктів дизайну з метою візуалізації і поширення інформації. Тому важливо в них сформувати чітку позицію щодо користування візуальними проєктами, що створені іншими авторами. Проблема запозичення візуальних елементів в сучасному освітньому середовищі пов’язується з явищем візуального плагіату. Найефективнішим шляхом подолання візуального плагіату у проєктній діяльності в освітньому середовищі є формування свідомого ставлення до його недопущення. Інституційною основою запобіганню порушень етичної поведінки є створені на рівні закладу вищої освіти етичні бар’єри у вигляді нормативних документів. Цілеспрямоване формування етико-правового ставлення студентів до використання візуальних елементів забезпечує дотримання вимог охорони авторського права. Копіювання, як метод навчання, притаманний сучасній мистецькій освіті, має освітній характер, формує у студентів компетентності із застосування принципів і способів фахової діяльності, відповідно, не має розглядатися як негативне явище. Референси, що дизайнери застосовують у проєктній діяльності зі створенні візуального контенту, необхідні для встановлення аналогій на основі їх осмислення. Формування візуального досвіду за професійним спрямуванням, що передбачає цілеспрямоване, тривале накопичення досвіду роботи з аналізу, систематизації, оцінювання візуальної інформації, є необхідним для формування професійного способу мислення і нівелювання впливу чинників, що спричиняють дії, пов’язані з плагіатом. Визначення наявності візуального плагіату у дизайн-проєктах з використанням людського порівняння чи технологічних рішень є більш складним у порівнянні з текстовим через образну природу об’єкта. У статті надано рекомендації щодо опрацювання вихідних зображень з метою отримання суттєво іншого результату, наближеного за набутими характеристиками до нового, оригінального, та запропоновано комплекс методичних заходів щодо запобігання візуальному плагіату в студентських дизайн-проєктах. uk
dc.description.abstract The professional activity of future graphic designers involves designing objects for the purpose of visualization and dissemination of information. Therefore, it is important for them to form a clear position on the use of visual projects created by other authors. The problem of borrowing visual elements in the modern educational environment is connected with the phenomenon of visual plagiarism. The most effective way to overcome visual plagiarism in project activities in the educational environment is the formation of a conscious attitude to its prevention. The institutional basis for preventing violations of ethical behavior is ethical barriers created at the level of a higher education institution in the form of regulatory documents. Purposeful formation of the ethical and legal students’ attitude to the use of visual elements ensures compliance with copyright protection requirements. Copying, as a teaching method inherent in modern art education, has an educational character, forms students' competence in applying the principles and methods of professional activity, accordingly, it should not be considered as a negative phenomenon. References that designers use in project activities to create visual content are necessary to establish analogies based on their understanding. The formation of visual experience in a professional direction, which involves the purposeful, long-term accumulation of work experience in the analysis, systematization, evaluation of visual information, is necessary for the formation of a professional way of thinking and leveling the influence of factors that cause actions related to plagiarism. Determining the presence of visual plagiarism in design projects using human comparison or technological solutions is more difficult compared to textual plagiarism due to the figurative nature of the object. The article provides recommendations on the processing of original images in order to obtain a significantly different result, close to the new, original one in terms of acquired characteristics, and a complex of methodological practices to prevent visual plagiarism in students’ design projects is proposed. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject графічний дизайн uk
dc.subject об’єкт дизайну uk
dc.subject дизайн-проєктування uk
dc.subject плагіат uk
dc.subject запозичення uk
dc.subject візуальний плагіат uk
dc.subject оригінальність uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject комплект методичних заходів uk
dc.subject майбутній графічний дизайнер uk
dc.subject graphic design uk
dc.subject object of design uk
dc.subject project activities uk
dc.subject plagiarism uk
dc.subject borrowing uk
dc.subject visual plagiarism uk
dc.subject originality uk
dc.subject educational process uk
dc.subject complex of methodological practices uk
dc.subject future graphic designer uk
dc.title Розробка комплексу методичних заходів щодо запобігання проявам візуального плагіату у дизайн-діяльності майбутніх графічних дизайнерів uk
dc.title.alternative Development of a complex of methodological practices to prevent visual plagiarism in the design activities of future graphic designers uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:74.01.09
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-npu-155.2023.18


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics