Професійна діяльність майбутніх графічних дизайнерів передбачає проєктування об’єктів дизайну з метою візуалізації і поширення інформації. Тому важливо в них сформувати чітку позицію щодо користування візуальними проєктами, що створені іншими авторами. Проблема запозичення візуальних елементів в сучасному освітньому середовищі пов’язується з явищем візуального плагіату. Найефективнішим шляхом подолання візуального плагіату у проєктній діяльності в освітньому середовищі є формування свідомого ставлення до його недопущення. Інституційною основою запобіганню порушень етичної поведінки є створені на рівні закладу вищої освіти етичні бар’єри у вигляді нормативних документів. Цілеспрямоване формування етико-правового ставлення студентів до використання візуальних елементів забезпечує дотримання вимог охорони авторського права. Копіювання, як метод навчання, притаманний сучасній мистецькій освіті, має освітній характер, формує у студентів компетентності із застосування принципів і способів фахової діяльності, відповідно, не має розглядатися як негативне явище. Референси, що дизайнери застосовують у проєктній діяльності зі створенні візуального контенту, необхідні для встановлення аналогій на основі їх осмислення. Формування візуального досвіду за професійним спрямуванням, що передбачає цілеспрямоване, тривале накопичення досвіду роботи з аналізу, систематизації, оцінювання візуальної інформації, є необхідним для формування професійного способу мислення і нівелювання впливу чинників, що спричиняють дії, пов’язані з плагіатом. Визначення наявності візуального плагіату у дизайн-проєктах з використанням людського порівняння чи технологічних рішень є більш складним у порівнянні з текстовим через образну природу об’єкта. У статті надано рекомендації щодо опрацювання вихідних зображень з метою отримання суттєво іншого результату, наближеного за набутими характеристиками до нового, оригінального, та запропоновано комплекс методичних заходів щодо запобігання візуальному плагіату в студентських дизайн-проєктах.
The professional activity of future graphic designers involves designing objects for the purpose of visualization and dissemination of information. Therefore, it is important for them to form a clear position on the use of visual projects created by other authors. The problem of borrowing visual elements in the modern educational environment is connected with the phenomenon of visual plagiarism. The most effective way to overcome visual plagiarism in project activities in the educational environment is the formation of a conscious attitude to its prevention. The institutional basis for preventing violations of ethical behavior is ethical barriers created at the level of a higher education institution in the form of regulatory documents. Purposeful formation of the ethical and legal students’ attitude to the use of visual elements ensures compliance with copyright protection requirements. Copying, as a teaching method inherent in modern art education, has an educational character, forms students' competence in applying the principles and methods of professional activity, accordingly, it should not be considered as a negative phenomenon. References that designers use in project activities to create visual content are necessary to establish analogies based on their understanding. The formation of visual experience in a professional direction, which involves the purposeful, long-term accumulation of work experience in the analysis, systematization, evaluation of visual information, is necessary for the formation of a professional way of thinking and leveling the influence of factors that cause actions related to plagiarism. Determining the presence of visual plagiarism in design projects using human comparison or technological solutions is more difficult compared to textual plagiarism due to the figurative nature of the object. The article provides recommendations on the processing of original images in order to obtain a significantly different result, close to the new, original one in terms of acquired characteristics, and a complex of methodological practices to prevent visual plagiarism in students’ design projects is proposed.