Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню необхідності формування екологічної компетентності майбутніх інженерів хімічних спеціальностей, розробці й експериментальній перевірці моделі формування екологічної компетентності майбутніх інженерів-хіміків. Висвітлено надзвичайно актуальну проблему формування екологічної компетентності майбутніх інженерів-хіміків. На основі останніх досліджень і публікацій проаналізовано методологічні засади формування професійної компетентності, а також її характеристики. Запропоновано та досліджено застосування традиційних й інноваційних методів навчання в процесі формування екологічної компетентності майбутніх інженерів-хіміків. Виявлено організаційно-педагогічні умови формування екологічної компетентності студентів у процесі вивчення спецкурсу "Екохімія". Розроблено особистісно-орієнтовані технології навчання для студентів з інвалідністю.
Диссертация посвящена теоретическому обоснованию необходимости формирование экологической компетентности будущих инженеров химических специальностей, разработке и экспериментальной проверке модели формирования экологической компетентности будущих инженеров-химиков. Освещена актуальная проблема формирования экологической компетентности будущих инженеров-химиков. Прослежены изменения, которые произошли с окружающей средой в глобальных измерениях, рассмотрены противоречия между возрастающими потребностями человечества и невозможностью биосферы их обеспечить. На основе последних исследований и публикаций проанализированы методологические основы формирования профессиональной компетентности, а также ее характеристики, которые отражают ее сущность и содержание.
The thesis is devoted to a theoretical justification of the necessity of development of ecological competence of future engineers of chemical specialties, to development and experimental verification of model of formation of ecological competence of future chemical engineers. An extremely important problem of formation of ecological competence of future chemical engineers is concerned. Based on recent research and publications, methodological principles of formation of professional competence are analyzed as well as its characteristics. The use of traditional and innovative teaching methods in the process of formation of ecological competence of future chemical engineers is proposed and investigated.