Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми системи методів навчання української мови учнів основної школи. У дисертації розвиваються ідеї системи методів навчання з позицій взаємозв’язку системноструктурної та антропоцентричної парадигм мовної освіти. Досліджено теоретичні основи напрацювання й обґрунтування системи методів формування мовної особистості підлітка, розглянуто методологічні засади розвитку багаторівневої системи методів навчання української мови, подано характеристику відношень між складниками цієї системи. Теоретично обґрунтовано й розроблено модель системи методів навчання української мови за компетентнісно-цільовим принципом.
Работа является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы системы методов обучения украинскому языку учащихся основной школы. В диссертации развиваются идеи системы методов обучения с позиций взаимосвязи системно-структурной и антропоцентрической парадигм языкового образования, научно обосновано значение такой системы методов для разработки вариативных методик обучения украинскому языку и усовершенствования предметной подготовки учеников.
The work is a theoretical and experimental research of the system problem of the Ukrainian language teaching methods in secondary school. The teaching methods system is viewed from the standpoint of structural and anthropocentric paradigms as well as their interrelation. The theoretical basis for the formation of a teenager language personality is provided, the methodological basis for multi-level system of the Ukrainian language teaching methods is proposed, the relationships between the components of this system are described. The system of the Ukrainian language teaching methods is theoretically grounded and developed on the principle of competence acquisition.