В Україні підготовка фахівців у закладах вищої музично-педагогічної освіти здійснюється на основі компетентнісного підходу, що визначає сутність державних освітніх стандартів нового покоління, зміст навчальних програм. Майбутні викладачі музичного мистецтва, крім педагогічних компетентностей, набувають і хормейстерських, щоб здійснювати музичний розвиток школярів засобами вокально-хорового співу. Тому освітній процес із диригентсько-хорової підготовки має свою специфіку, а його організаційно-методичні засади потребують подальшого дослідження і вдосконалення. Завдяки хормейстерській підготовці, студенти набувають здатностей розучувати вокальний твір з виконавським колективом. Тому подальшої розробки потребує методика підготовки їх до роботи з вокальними ансамблями, методичне забезпечення освітнього процесу. Методологію дослідження становлять метод комплексного аналізу, безпосереднього показу, демонстрування хормейстерських прийомів роботи з вокальним твором. Здійснено аналіз партитури пісні “Ой на горі сніг біленький” в обробці О. Токар, охарактеризовано засоби музичної виразності, розкрито хормейстерські прийоми їхнього втілення у процесі ансамблевого виконання. Це сприятиме формуванню хормейстерських компетентностей у майбутнього викладача музичного мистецтва. Наголошено, перш ніж розпочати розучувати вокально-хоровий твір з виконавським колективом, хормейстеру необхідно розглянути й охарактеризувати поетичний текст, елементи музичної виразності: ритм, темп, тональність, динаміка, тембр, гармонія, за допомогою цього композитор виражає стан ліричного героя.
In Ukraine, the training of specialists in institutions of higher musical and pedagogical education is carried out on the basis of the competence approach, which determines the essence of state educational standards of the new generation, the content of educational programs. Future teachers of musical art, in addition to pedagogical competences, also acquire choir master’s skills in order to carry out the musical development of schoolchildren by means of vocal and choral singing. Therefore, the educational process of conducting and choral training has its own specifics, and its organizational and methodological principles require further research and improvement. Thanks to choir master training, students acquire the ability to learn a vocal piece with a performing team. Therefore, the method of preparing them to work with vocal ensembles, methodical support of the educational process needs further development. The methodology of the research consists of a method of complex analysis, direct display, demonstration of choral techniques of working with a vocal piece. An analysis of the score of the song “Oy na gori snzh bilenky" arranged by O. Tokar was carried out, the means of musical expressiveness were characterized, and the choral techniques of their implementation in the process of ensemble performance were revealed. This will contribute to the formation of choirmaster competencies in the future music teacher. It is emphasized that, before starting to study a vocal-choral work with a performing team, the choirmaster needs to consider and characterize the poetic text, elements of musical expressiveness: rhythm, tempo, tonality, dynamics, timbre, harmony, with the help of which the composer expresses the state of the lyrical hero.