Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Засоби фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектра

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Данилевич, М. В.
dc.contributor.author Стефанишин, М. В.
dc.date.accessioned 2023-10-11T12:16:10Z
dc.date.available 2023-10-11T12:16:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Данилевич, М. В. Засоби фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектра / М. В. Данилевич, М. В. Стефанишин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 6 (166). – С. 51-55. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42440
dc.description.abstract Знання про засоби фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектра важливі для створення інклюзивних та ефективних програм фізичного виховання, що підтримують розвиток та благополуччя цієї групи людей. Мета – провести аналіз спеціальних засобів фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектра, що застосовують вчителі фізичної культури. Провели опитування вчителів фізичної культури (n=125), які проводять індивідуальні уроки фізичної культури зі школярами з розладами аутичного спектра чи в інклюзивних класах в закладах загальної середньої освіти України. Аналіз отриманих результатів засвідчив, що вчителі фізичної культури закладів загальної середньої освіти на уроці з аутистами найчастіше застосовують елементи «традиційних» видів рухової активності: легкої атлетики (75%), ігор (80%) і гімнастики (90%). Висновки. Засоби, що застосовують у фізичному вихованні дітей з розладами аутичного спектра можна поділити на дві категорії: традиційні (ігри, гімнастика, плавання) та нетрадиційні для шкільних уроків фізичної культури (йога, спів, іпотерапія, ексергеймінг, обтяження). Засоби першої групи вчителі фізичної культури під час уроків застосовують частіше. Можна виокремити такі області застосування спеціальних засобів фізичного виховання для дітей з розладами аутичного спектра: розвиток моторних навичок, соціальна взаємодія, зменшення тривоги та стресу, подолання сенсорної перевантаженості. uk
dc.description.abstract Physical education is important for children with autism, as it contributes to their overall physical development, improvement of motor skills, social interactions, self-esteem and relaxation. The use of special means of physical education can significantly facilitate the learning process and the achievement of other goals of students with autism. Knowledge of physical education tools for schoolchildren with autism spectrum disorders is important for creating inclusive and effective physical education programs that support the development and well-being of this group of people. The goal is to conduct an analysis of special means of physical education of schoolchildren with autism spectrum disorders used by physical education teachers. We conducted a survey of physical education teachers (n=125) who conduct individual physical education lessons with schoolchildren with autism spectrum disorders or in inclusive classes in general secondary education institutions of Ukraine. The analysis of the obtained results showed that physical culture teachers of general secondary education institutions most often use elements of "traditional" types of motor activity: athletics (75%), games (80%) and gymnastics (90%). Conclusions. Means used in the physical education of children with autism spectrum disorders can be divided into two categories: traditional (games, gymnastics, swimming) and non-traditional for school physical education lessons (yoga, singing, hippotherapy, exergaming, weights). Physical education teachers use the tools of the first group more often during lessons. The following areas of application of special means of physical education for children with autism spectrum disorders can be distinguished: development of motor skills, social interaction, reduction of anxiety and stress, overcoming sensory overload. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject фізична культура uk
dc.subject аутизм uk
dc.subject інклюзія uk
dc.subject фізичні вправи uk
dc.subject школярі uk
dc.subject physical culture uk
dc.subject autism uk
dc.subject inclusion uk
dc.subject physical exercises uk
dc.subject schoolchildren uk
dc.title Засоби фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектра uk
dc.title.alternative Measures of physical education of school students with autistic spectrum disorders uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2023.6(166).10


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу