Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Фізичний розвиток студентів в залежності від переважання типу автономної нервової системи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Давибіда, Н. О.
dc.contributor.author Довгань, О. М.
dc.contributor.author Кондратюк, В. В.
dc.date.accessioned 2023-10-11T12:13:53Z
dc.date.available 2023-10-11T12:13:53Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Давибіда, Н. О. Фізичний розвиток студентів в залежності від переважання типу автономної нервової системи / Н. О. Давибіда, О. М. Довгань, В. В. Кондратюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 6 (166). – С. 46-51. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42439
dc.description.abstract Всі клітини та тканини людського організму підтримують між собою зв'язок, а їх діяльність чітко скоординована. Важко уявити, як надзвичайно злагоджено функціонують всі системи організму людини. Навіть тоді, коли людина знаходиться у спокої, серце перекачує кров, направляючи її по всьому організму, нирки виводять з організму продукти розпаду, а в легенях проходить газообмін, м’язи допомагають підтримувати певне положення, тримати в руках книжку, тоді як головний мозок “зайнятий” читанням. І хоча рахується, що читаючи, людина відпочиває, наш організм фізіологічно активний. Набагато вищою стає активність всіх систем організму, коли він активно рухається. З підвищенням фізичного навантаження збільшується фізіологічна активність м’язів. Активним м’язам необхідно більше поживних речовин, більше кисню, більш висока швидкість процесів обміну та більш ефективне виведення продуктів розпаду. В представлених даних літератури про вплив фізичних навантажень на серцево-судинну систему та фізичний розвиток відсутні дані про дію фізичних вправ різного спрямування на фізичний стан та кардіогемодинаміку молоді, яка навчається у ВНЗ. Для вирішення проблем впливу фізичних вправ на організм здобувачів вищої освіти потрібно передбачати комплексне вивчення морфофункціонального стану серцево-судинної системи, фізичного розвитку та працездатності організму студентів при фізичних навантаженнях різного спрямування. uk
dc.description.abstract All cells and tissues of the human body maintain a connection with each other, and their activities are clearly coordinated. It is difficult to imagine how all the systems of the human body function in an extremely harmonious manner. Even when a person is at rest, the heart pumps blood, directing it throughout the body, the kidneys remove waste products from the body, and gas exchange takes place in the lungs, muscles help maintain a certain position, hold a book, while the brain " busy" reading. And although it is considered that when reading, a person rests, our body is physiologically active. The activity of all body systems becomes much higher when it actively moves. With increasing physical activity, the physiological activity of muscles increases. Active muscles need more nutrients, more oxygen, a higher rate of metabolic processes and more efficient elimination of decay products. In the presented literature data on the effect of physical exertion on the cardiovascular system and physical development, there are no data on the effect of physical exercises of various directions on the physical condition and cardiohemodynamics of young people studying at universities. In order to solve the problems of the impact of physical exercises on the body of students of higher education, it is necessary to provide a comprehensive study of the morpho-functional state of the cardiovascular system, physical development and working capacity of the students' body during physical exertion of various directions. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject Автономна нервова система uk
dc.subject нормотонічний тип uk
dc.subject парасимпатонічний тип uk
dc.subject симпатотонічний тип uk
dc.subject фізична активність uk
dc.subject Autonomic nervous system uk
dc.subject normotonic type uk
dc.subject parasympathetic type uk
dc.subject sympathotonic type uk
dc.subject physical activity uk
dc.title Фізичний розвиток студентів в залежності від переважання типу автономної нервової системи uk
dc.title.alternative Physical development of students depending on the predominance of autonomic nervous system type uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.035-057.875:616.8-08
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2023.6(166).09


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу