Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Організація та методики проведення уроків фізичної культури в класі-комплекті експериментальної школи з індивідуальним і диференційованим підходом до навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Давибіда, Н. О.
dc.contributor.author Безпалова, Н. М.
dc.contributor.author Маценько, В. Б.
dc.date.accessioned 2023-10-04T06:59:56Z
dc.date.available 2023-10-04T06:59:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Давибіда, Н. О. Організація та методики проведення уроків фізичної культури в класі-комплекті експериментальної школи з індивідуальним і диференційованим підходом до навчання / Н. О. Давибіда, Н. М. Безпалова, В. Б. Маценько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 7 (167). – С. 63-68. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42240
dc.description.abstract Важливим завданням розвитку освіти України в ХХІ ст. є створення ефективної системи навчання і виховання молоді. Сьогодні перед освітою в Україні стоїть чимало проблем, однією з яких є збереження та реорганізація малокомплектних шкіл. На сьогодні поняття «малокомплектна школа» - є інтегративним, яке охоплює різноманітні загальноосвітні заклади, що відрізняються за видами діяльності, умовами функціонування, кількістю учнів, які навчаються у них, національному і соціальному складу, територіальному розміщенню. За визначенням енциклопедичних джерел малокомплектна школа це школа без паралельних класів, з малим контингентом учнів, де, як правило, учні двох, трьох або чотирьох класів об'єднуються в один клас-комплект. З класом-комплектом працює один вчитель. uk
dc.description.abstract An important task of the development of education in Ukraine in the 21st century. is the creation of an effective system of education and upbringing of young people. Today, education in Ukraine faces many problems, one of which is the preservation and reorganization of understaffed schools. Today, the concept of "small school" is an integrative one, which covers a variety of general educational institutions that differ in the types of activities, operating conditions, number of students studying in them, national and social composition, and territorial location. According to the definition of encyclopedic sources, a small school is a school without parallel classes, with a small contingent of students, where, as a rule, students of two, three or four classes are united in one class-set. One teacher works with a complete class. Small-staffed schools significantly complicate the acquisition of a full-fledged education for children from the village, but the state cannot refuse their services in the coming years. Meanwhile, due to the objective processes characteristic of the village, the school in its activity goes far beyond the educational functions, playing the role of the center of the spiritual and cultural life of the village. Very often, the school in the village is the only center of communication and interaction of students, a center of qualified information support. In addition, the modern rural school with a small number of students has unique opportunities for the revival of national educational traditions, the organization of the educational process on the basis of folk pedagogy, which corresponds to one of the main conditions for the development of a national school. An important prerequisite for quality education in the countryside is the improvement of the educational process. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject малокомплектна школа uk
dc.subject фізична культура uk
dc.subject тестові випробування uk
dc.subject сільська школа uk
dc.subject small school uk
dc.subject physical culture uk
dc.subject test trials uk
dc.subject rural school uk
dc.title Організація та методики проведення уроків фізичної культури в класі-комплекті експериментальної школи з індивідуальним і диференційованим підходом до навчання uk
dc.title.alternative Organization and methods of conduct of physical education lessons in the complete classroom of the experimental school with an individual and differentiated approach to learning uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2023.7(167).12


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу