Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Праксеологічна спрямованість освітнього процесу професійної підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія»

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Копочинська, Ю. В.
dc.contributor.author Сущенко, Людмила Петрівна
dc.contributor.author Котенко, О. Ю.
dc.date.accessioned 2023-09-28T10:50:17Z
dc.date.available 2023-09-28T10:50:17Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Копочинська, Ю. В. Праксеологічна спрямованість освітнього процесу професійної підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / Ю. В. Копочинська, Л. П. Сущенко, О. Ю. Котенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 3К (147). – С. 189-193. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42105
dc.description.abstract У статті акцентовано увагу на тому, що праксеологічна спрямованість освітнього процесу професійної підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» збагачує його новими методами й педагогічними технологіями, які спрямовують зусилля студентів на якісне та продуктивне виконання майбутньої діяльності завдяки оволодінню прийомами раціоналізації: оптимальної організації часу; раціональної роботи з навчальним матеріалом; використання ефективних прийомів запам’ятовування матеріалу тощо. У системі вищої професійної освіти праксеологію визначається як важлива методологічна основа для обґрунтування специфіки виконання правильних та ефективних дій майбутнього фахівця з фізичної терапії, ерготерапії. Реалізація праксеологічного підходу базується на поєднанні основних категорій праксеології та наукових положень для уточнення сутності професійної діяльності. Студенти матимуть змогу самостійно спроектувати власну модель ефективної професійної діяльності, виявити причини виникнення можливих проблем і труднощів у роботі фахівця з фізичної терапії, ерготерапії, розробити стратегію успішної практичної діяльності з урахуванням її раціональності, ефективності та досягнення високих результатів. Автори статті наголошують на тому, що реалізація праксеологічного підходу у закладах вищої освіти надає змогу зіставляти результати професійної підготовки студентів зі змодельованим зразком, вести моніторинг якості вищої освіти, виявляти й вивчати причини відхилення від норми, коригувати дії для підвищення показників навченості, запроваджувати нові технології, обґрунтовано приймати рішення про інноваційні зміни у власній вищій освіті, розробляти індивідуальні траєкторії навчання. Включення праксеологічного підходу сприятиме поглибленому аналізу процесуального аспекту реабілітаційної діяльності, що дасть змогу вдосконалити практичні вміння студентів та визначити умови й засоби підвищення результативності їх навчально-виховної діяльності. uk
dc.description.abstract The article focuses on the fact that the praxeological orientation of the educational process of professional training of students of higher education specialty 227 "Physical therapy, ergotherapy" enriches it with new methods and teaching technologies that guide the efforts of students to qualitative and productive performance of future activities by mastering the methods of rationalization; optimal organization of time; rational work with training material; the use of effective methods of memorizing the material and the like. In the system of higher professional education praxeology is considered as an important methodological basis for reasoning the specifics of performing correct and effective actions of a future specialist in physical therapy, ergotherapy. The implementation of the praxeological approach is based on a combination of the main categories of praxeology and scientific provisions to clarify the essence of professional activity. Students will have the opportunity to independently design their own model of effective professional activity, identify the causes of possible problems and difficulties in the work of a specialist in physical therapy and ergotherapy, develop a strategy for successful practical activity, in view of its rationality, effectiveness and achievement of high results. The authors point out that the implementation of praxeological approach in higher education institutions provides an opportunity to compare the results of students' professional training with the simulated sample, monitor the quality of higher education, detect and examine the causes of deviation from the norm, adjust actions to improve learning outcomes, introduce new technologies, reasonably decide on innovative changes in their own higher education, develop individual learning trajectories. Inclusion of praxeological approach will contribute to an in-depth analysis of the procedural aspect of rehabilitation activity, which will provide an opportunity to improve the practical skills of students and determine the conditions and means of improving the effectiveness of their educational activities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject праксеологічна спрямованість uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject здобувачі вищої освіти uk
dc.subject спеціальність 227 «Фізична терапія, ерготерапія» uk
dc.subject praxeological orientation uk
dc.subject educational process uk
dc.subject professional training uk
dc.subject students of higher education uk
dc.subject specialty 227 «Physical therapy, ergotherapy» uk
dc.title Праксеологічна спрямованість освітнього процесу професійної підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» uk
dc.title.alternative Praxeological orientation of the educational process of professional training of higher education students from the specialty 227 «Рhysical therapy, ergotherapy» uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:37.026.9: 615
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2022.3К(147).40


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics