Дисертаційне дослідження присвячено проблемі формування екологічної культури студентів вищих технічних навчальних закладів. У роботі визначені система понять і концептуальних вихідних положень формування екологічної культури студентів на засадах аксіології. Уточнено й цілісно розкрито сутність і структуру екологічної культури випускників вищої технічної школи як іманентного складника їхньої професійної підготовки до майбутньої професійної діяльності. Розроблено механізм діагностики сформованості означеного особистісного новоутворення (критерії, показники, ситуації прояву, коефіцієнти вагомості, методи кваліметричного оцінювання, рівні). Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено технологію формування екологічної культури студентів техніко-технологічних спеціальностей та організаційнопедагогічні умови її ефективного функціонування.
The thesis investigation is devoted to the problem of the forming of the students’ ecological culture in the higher technical educational establishments. The work deals with the system of meanings and conceptual attitude to the forming of the students’ ecological culture due to the axiological measures. The essence and the structure of ecological culture of the higher educational establishments’ graduates as their professional training for the future environmental protection are specified and discovered. The mechanism of the diagnostics of the new formation is worked out (criteria, indices, the situations of the display, the methods of rating, levels). The technology of ecological culture forming of the technical and technological specialists’ students and the organizing and pedagogical conditions of its effective functioning are the theoretically substantiated and experimentally checked.