Дисертаційне дослідження присвячено проблемі соціально-педагогічної адаптації осіб з обмеженими можливостями в умовах вищого навчального закладу. В роботі визначено та експериментально впроваджено педагогічні умови забезпечення ефективності соціально-педагогічної адаптації студентів з обмеженими можливостями в умовах вищого навчального закладу. Обґрунтовано особливості соціально-педагогічної адаптації студентів з обмеженими можливостями; уточнено складові соціально-психологічного портрету таких студентів; визначено фактори успішності соціально-педагогічної адаптації до умов вищого навчального закладу.
In the dissertation the problem of social-pedagogical adaptation of students with disabilities in conditions of higher institutes of education is analyzed; theoretical analysis of modern approaches to the decision of problems of social-pedagogical adaptation is given; the present problems of realization of pedagogical conditions for students with disabilities are exposed. The criteria, rates and levels of social-pedagogical adaptation of students with disabilities are determined. The trainings for tutors and volunteers are worked out.