У статті досліджено питання цифровізації освітнього середовища закладу фахової передвищої освіти, що забезпечує ефективне використання педагогами потенціалу цифрових технологій, підвищення якості надання освітніх послуг. Окреслено основні завдання цифрової трансформації, що сприятимуть створенню нових моделей навчання для співпраці та розвитку особистості. Розглянуто стан дослідження проблеми українськими та зарубіжними науковцями, здійснено аналіз нормативних документів. Описано особливості освітнього процесу в закладі фахової передвищої освіти, в якому активно впроваджуються цифрові технології та інструменти для забезпечення безперервного доступу до інформації, спілкування та підвищення ефективності навчання. Визначено виклики цифровізації в закладі фахової передвищої освіти, зокрема готовність педагога до цифрової трансформації освітнього процесу, рівень володіння цифровими технологіями, вміння їх використовувати наскрізно на усіх рівнях освіти в усіх предметних сферах. Розглянуто сутність поняття цифрової компетентності, формування і вдосконалення якої є результатом надання освітніх послуг і кроком до подальшого навчання з метою особистісного розвитку та вдосконалення набутих компетентностей.
Цифрова трансформація здійснює безпосередній вплив на діяльність учасників освітнього процесу. Здійснено опис цього впливу на викладання і навчання за допомогою моделі SAMR, що включає чотири рівні. Охарактеризовано етапи інтеграції цифрових технологій в освітній процес та наведено приклади використання цифрових технологій на кожному рівні. Сформульовано висновки щодо ролі цифрової трансформації у забезпеченні високої якості освіти та рівних можливостей для здобувачів. Визначено напрями подальших досліджень для розроблення ефективних шляхів упровадження цифрових інструментів, оптимізації навчання в закладах фахової передвищої освіти.
The article examines the issue of digitalization of the educational environment of institutions of professional education, which ensures effective use of the potential of digital technologies by teachers, improving the quality of educational services. The main tasks of digital transformation are outlined, which will contribute to the creation of new learning models for cooperation and personal development. The state of research on the problem by Ukrainian and foreign scientists was considered, and the analysis of regulations was carried out. The features of the educational process in institutions of professional education are described. Digital technologies and tools to ensure continuous access to information, communication and increase the effectiveness of education are actively implemented. The challenges of digitalization in institutions of professional education are identified, in particular, the readiness of a teacher for the digital transformation of the educational process, the level of mastery of digital technologies, and the ability to use them thoroughly at all levels of education in all subject areas. The essence of the concept of digital competence, the formation and improvement of which is the result of providing educational services and a step towards further education for personal development and improvement of acquired competencies, is considered. Digital transformation has a direct impact on the activities of participants in the educational process. The effect on teaching and learning using the SAMR model, which includes four levels, is described. The stages of integration of digital technologies into the educational process are characterized and examples of the use of digital technologies at each level are given. Conclusions are formulated regarding the role of digital transformation in ensuring high-quality education and equal opportunities for students. The trends of further research for the development of effective ways of introducing digital tools, and optimizing training in institutions of professional education have been determined.