Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Система педагогічного партнерства в українській шкільній освіті

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Стешиц, І. В.
dc.date.accessioned 2023-09-15T08:14:03Z
dc.date.available 2023-09-15T08:14:03Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Стешиц, І. В. Система педагогічного партнерства в українській шкільній освіті / І. В. Стешиц // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 92. Том 1. – С. 141-146. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41844
dc.description.abstract В статті розглянуто педагогічне партнерство як ключовий компонент Нової української школи, яка впроваджена на теренах освітнього простору України з 2016 року, що направляє вектор на створення у класі атмосфери довіри та спокою, на дитиноцентризм, гуманізм в освіті та повагу до кожного із його учасників та їх рівноправність. В статті розглянуто педагогічне партнерство як систему (де ми можемо виокремити окремі елементи, які пов’язані спільною метою, а у їх взаємодії відбувається розвиток кожного елементу окремо), яке за своєю суттю є педагогічною діяльністю, тому і має такі структурні елементи системи як: мотив, мету, суб’єкт, об’єкт, зміст, засоби, способи та результат. Мета педагогічного партнерства (розглядається як передбачуваний результат взаємодії) – це розвиток особистості учня як суб’єкта життя, навчання, професійного зростання; а результат – це прояв ініціативності, відповідальності, свідомості та творчості учня. У статті проаналізовано суб’єктність взаємодії у шкільній системі в історичному контексті педагогіки і виявлено, що традиційним є розуміння двосуб’єктної взаємодії: вчитель – учень, а з появою Концепції НУШ бачимо розвиток трисуб’єктності цієї взаємодії. Далі доведено, що з позиції керівних органів управління закладами освіти варто відділити ці керівні органи в окремий суб’єкт педагогічного партнерства, що дає підстави стверджувати на актуальності чотирьохсуб’єктності взаємодії у закладах освіти України. Також чотирьохсуб’єктність педагогічного партнерства в статті описана на різних рівнях її представленості: індивідуальному, колективному і суспільному (через спільноти), що сприяє більш повному її усвідомленню. Саме в суб’єкт-суб’єктних відносинах відбувається взаємозумовлене особисте зростання кожного учасника освітнього процесу. uk
dc.description.abstract The article considers pedagogical partnership as a key component of the New Ukrainian School (NUS), which has been implemented in the educational space of Ukraine since 2016, and which aims to create an atmosphere of trust and peace in the classroom, child-centeredness, humanism in education, respect for each of its participants and their equality. The article considers pedagogical partnership as a system (where we can distinguish separate elements that are linked by a common goal, and in their interaction, each element develops separately), which is essentially a pedagogical activity, and therefore has such structural elements of the system as a motive, goal, subject, object, content, means, methods and result. The goal of pedagogical partnership (considered as the expected result of interaction) is the development of the learner’s personality as a subject of life, learning, and professional growth; and the result is the demonstration of initiative, responsibility, consciousness, and creativity of the learner. The article analyzes the subjectivity of interaction in the school system in the historical context of pedagogy and reveals that the traditional understanding of two-subjective interaction is teacher-learner, and with the advent of the NUS Concept, we see the development of three-subjective interaction. Further, it is proved that from the point of view of the governing authorities of educational institutions, it is worth separating these governing authorities into a separate subject of pedagogical partnership, which gives reasons to assert the relevance of four-subject interaction in educational institutions of Ukraine. The article also describes the four-subjectivity of pedagogical partnership at different levels of its representation: individual, collective, and social (through communities), which contributes to a more complete understanding of it. It is in the subject- subject relations that the personal growth of each participant in the educational process is mutually conditioned. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject педагогічне партнерство uk
dc.subject система педагогічного партнерства uk
dc.subject структурні елементи системи uk
dc.subject мотив uk
dc.subject мета uk
dc.subject зміст uk
dc.subject способи uk
dc.subject засоби uk
dc.subject результат uk
dc.subject суб’єкт-суб’єктні відносини uk
dc.subject полісуб’єктна різнорівнева модель педагогічного партнерства uk
dc.subject pedagogical partnership uk
dc.subject system of pedagogical partnership uk
dc.subject structural elements of the system uk
dc.subject motive uk
dc.subject goal uk
dc.subject content uk
dc.subject methods uk
dc.subject means uk
dc.subject result uk
dc.subject subject-subject relations uk
dc.subject multisubject multilevel model of pedagogical partnership uk
dc.title Система педагогічного партнерства в українській шкільній освіті uk
dc.title.alternative System of pedagogical partnership in Ukrainian school education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147.378:22:005
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.92.1.29


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics