Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Preparation of future teachers for the use of digital technologies in the system of inclusive education

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Rudenko, L.
dc.contributor.author Fedorenko, I.
dc.contributor.author Fedorenko, M.
dc.date.accessioned 2023-09-13T13:17:00Z
dc.date.available 2023-09-13T13:17:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Rudenko, L. Preparation of future teachers for the use of digital technologies in the system of inclusive education / L. Rudenko, I. Fedorenko, M. Fedorenko // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 44. – С. 45-52. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41789
dc.description.abstract In the article the educational and methodological provision of training of future teachers for the use of digital technologies in the process of inclusive education is substantiated and presented. Traditional and computer-based learning tools of students are characterized. The content of teaching and teaching-methodological support (principles, methods, forms of teaching) of teaching computer-based disciplines is substantiated. The expediency of introducing into the educational plan the selective discipline "Methodology of using digital technologies in the conditions of inclusive education" has been proved. Was presented special educational software (electronic manuals, hypertext medium), which would take into account the specific requirements of inclusive education. The expediency of using the experimental system of training of future teachers for the use of the latest digital technologies in the process of correctional training has been confirmed. uk
dc.description.abstract У статті обґрунтовано та представлено освітньо-методичне забезпечення підготовки майбутніх вчителів до використання цифрових технологій у процесі інклюзивної освіти. Охарактеризовано традиційні та комп'ютерні засоби навчання студентів. Обґрунтовано зміст навчання та навчально-методичне забезпечення (принципи, методи, форми навчання) навчання комп'ютерних дисциплін. Доведено доцільність включення в навчальний план вибіркової дисципліни "Методологія використання цифрових технологій в умовах інклюзивної освіти". Представлено спеціальне навчальне програмне забезпечення (електронні посібники, гіпертекстові засоби), які враховують специфічні вимоги інклюзивної освіти. Підтверджено доцільність використання експериментальної системи підготовки майбутніх вчителів до використання новітніх цифрових технологій у процесі корекційно-розвивального навчання. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject digital technologies uk
dc.subject preparation uk
dc.subject student uk
dc.subject teacher uk
dc.subject the latest information technology uk
dc.subject children with disorders of psychophysical development uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject цифрові технології uk
dc.subject підготовка uk
dc.subject студент uk
dc.subject вчитель uk
dc.subject новітні інформаційні технології uk
dc.subject діти з порушеннями психофізичного розвитку uk
dc.subject інклюзивна освіта uk
dc.title Preparation of future teachers for the use of digital technologies in the system of inclusive education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:004:]159.9
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series19.2023.44.07


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics