Стаття присвячена проблемі дослідження готовності студентів до освітнього процесу в умовах карантину з використанням технологій дистанційного навчання. Мета дослідження: вивчення ступеня готовності студентів до дистанційного навчання та виявлення основних бар’єрів у організації освітнього процесу в умовах карантину. Для виконання завдань дослідження застосовувалися теоретичні та емпіричні методи. З допомогою діалектичного методу встановлено взаємозв’язок якості вищої освіти і готовністю та мотивацією студентів до освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання. На основі методу порівняння здійснено розподіл значущості бар’єрів, які виникають в студентів під час організації освітнього процесу в умовах карантину. Емпіричне дослідження було проведено методом анонімного опитування з використанням додатку Google Forms. В опитуванні брали участь студенти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка спеціальностей 014 «Середня освіта (Фізична культура)» і 227 «Фізична терапія, ерготерапія». Опитування проведено у два етапи: на першому у травні 2020 року участь взяв 151 респондент;на другому в грудні 2020 року – 105 студентів. Підтверджено наявність бар’єрів, які ускладнюють можливості студентів щодо участі в освітньому процесі в умовах карантину з використанням технологій дистанційного навчання. Встановлено, що якісний Інтернет вдома, який є однією із обов’язкових передумов налагодження синхронної взаємодії здобувача освіти із викладачем, має лише приблизно половина студентів: 43,7% опитаних у ІІ семестрі 2019/2020 н.р., 55,2% – у І семестрі 2020/2021 н.р.. Основним пристроєм, що забезпечує зв’язок під час дистанційного навчання, для переважної більшістю студентів є мобільний телефон: 52,7% респондентів у ІІ семестрі 2019/2020 н.р., 58,9% – у І семестрі 2020/2021 н.р.. Доведено, що безперешкодний доступ до телекомунікаційних пристроїв синхронного зв’язку із якісним Інтернетом є одним із основних бар’єрів для участі студентів в освітньому процесі в умовах карантину з використанням технологій дистанційного навчання.
The article is devoted to the problem of studying of the students’ readiness for the educational process in quarantine with the use of distance learning technologies. The purpose of the study: to study the degree of readiness of students for distance learning and to identify the main barriers to the organization of the educational process in quarantine. Theoretical and empirical methods were used to perform the research tasks. With the use of the dialectical method was established the relationship between the quality of higher education and the readiness and motivation of students for the educational process using distance learning technologies. Based on the method of comparison, the significance of barriers that arise in students during the organization of the educational process in quarantine is distributed. The empirical study was conducted by means of an anonymous survey using the Google Forms application. Students of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University, specialties 014 "Secondary Education (Physical Education)" and 227 "Physical Therapy, Occupational Therapy" took part in the survey. The survey was conducted in two stages: the first in May 2020 was attended by 151 respondents, the second in December 2020 – 105 students. The existence of barriers that make it difficult for students to participate in the educational process in quarantine using distance learning technologies has been confirmed. It is established that high-quality Internet at home, which is one of the prerequisites for establishing synchronous interaction between students and teachers, has only about half of students: 43.7% of respondents in the second semester of 2019/2020 academic year, 55.2% – in the first semester of 2020/2021 academic year. The main device that provides communication during distance learning, for the vast majority of students is a mobile phone: 52.7% of respondents in the second semester of 2019/2020 academic year, 58, 9% – in the first semester of 2020/2021 academic year. It is proved that unimpeded access to a device of synchronous communication with high-quality Internet is one of the main barriers for students to participate in the educational process in quarantine using distance learning technologies.