Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку технічних здібностей та інноваційного потенціалу дітей та молоді в умовах позашкільної освіти за допомогою проєктно-дослідницької діяльності. Система позашкільної роботи з дітьми проєктувалася і формувалася у практиці як система педагогічно організованої різноманітної діяльності дітей у вільний від навчання час. Вона реалізується в науково-практичних та творчих лабораторіях, гуртках, дослідницьких групах. Саме така форма роботи виступає рушійною силою залучення у процес створення матеріальних і духовних цінностей. Проєктно-дослідницька діяльність формує особистісні якості учня, спрямована на їхній інтелектуальний розвиток, розширення світогляду, ерудиції, розвиток нестандартного – креативного – мислення, здатності вирішувати поставлені перед ними завдання, творчий саморозвиток та самореалізацію особистості. В основу розвитку технічних здібностей покладено спільну проєктну діяльність молодіжних дослідницьких колективів з реалізації технічних та інженерних проєктів. Доведено, що найважливішими умовами розвитку активності учнів у технічній творчості є наявність захопленого та висококваліфікованого спеціаліста та матеріально-технічне забезпечення діяльності.
The article is dedicated to the actual problems of the development of technical advances and the innovative potential of children and young people in the minds of advanced education for additional project-related activities. The system of advanced work with children was projected and molded in practice as a system of pedagogically organized and varied activities of children at the right time for training. It is realized in scientific-practical and creative laboratories, groups, and other groups. Such a form of work itself acts as a destructive force radiated from the process of creating material and spiritual values. Project-related activities form a special quality of learning, directed to their intellectual development, expansion of light-gazing, erudition, development of non-standard - creative - thought, building virishuvati set before them tasks, creative self-development ok that self-realization of specialness. The development of technical skills is based on the joint project activity of young senior teams with the implementation of technical and engineering projects. It has been reported that the most important minds promote the development of the activity of scientists in technical creativity, the presence of a neglected and highly qualified specialist, and the material and technical security of activity.