У статті здійснено аналіз особливостей застосування технологій дистанційного та змішаного навчання в системі практичної підготовки наукових кадрів у вищій школі. Визначено, що сучасними важливими вимогами реалізації дистанційного навчання у ЗВО та ЗЗСО є наявність у викладачів/учителів і студентів/учнів якісного доступу до Інтернету; наявність у викладачів/учителів і студентів/учнів необхідного технічного забезпечення (комп’ютерів, ноутбуків, планшетів, смартфонів тощо), а також відповідного програмного забезпечення; достатній рівень розвитку у викладачів/учителів і студентів/учнів цифрової компетентності, яка уможливлює вирішення завдань освітнього процесу; доступ до освітнього контенту в Інтернеті тощо. Доведено, що перевагами дистанційного навчання є можливість займатися здобувачам третього рівня вищої освіти в комфортних умовах, у зручний час, не регламентувати відрізок часу для засвоєння освітніх компонентів. Дистанційну освіту можна використовувати паралельно з іншими видами навчальної діяльності без відриву від навчання або виробництва. Вона надає можливість звертатися до багатьох джерел навчальної інформації, спілкуватися через мережу Інтернет, ZOOM, MS Teams, Viber, Whats App, за допомогою електронної пошти, один з одним і з викладачами, реалізує експорт та імпорт світових досягнень на ринку освітніх послуг. Зазначено, що в умовах воєнного стану та впровадження дистанційного і змішаного навчання актуальними є тенденції застосування у підготовці науково-педагогічних та наукових кадрів електронних освітніх ресурсів, комп’ютерних інтерактивних систем та інтерфейсів.
The article analyzes the features of the application of distance and mixed learning technologies in the system of practical training of scientific personnel in higher education. It was determined that modern important requirements for the implementation of distance learning in higher education institutions and higher education institutions are the availability of high-quality access to the Internet for teachers/teachers and students/pupils; availability of necessary technical equipment (computers, laptops, tablets, smartphones, etc.) for teachers/teachers and students/pupils, as well as appropriate software; a sufficient level of development of digital competence among teachers/teachers and students/pupils, which makes it possible to solve the tasks of the educational process; access to educational content on the Internet, etc. It has been proven that the advantages of distance learning are the opportunity for students of the third level of higher education to study in comfortable conditions, at a convenient time, without regulating the time period for learning educational components. Distance education can be used in parallel with other types of educational activities without separation from training or production. It provides an opportunity to access many sources of educational information, communicates via the Internet, ZOOM, MS Teams, Viber, Whats App, via e-mail, with each other and with teachers, implements the export and import of world achievements in the market of educational services. It is noted that in the conditions of martial law and the introduction of distance and mixed learning, trends in the use of electronic educational resources, computer interactive systems and interfaces in the training of scientific-pedagogical and scientific personnel are relevant.