У статті розглянуто сутність цифрової культури майбутніх фахівців природничих
спецальностей, проаналізовано її структуру на основі інтеграції кількох підходів, зокрема:
технологічної грамотності, формування і поглиблення знань.
Здійснено науковий огляд вітчизняних і міжнародних документів щодо формування
цифрової культури педагогів, у яких підтверджено, що характерною рисою сьогодення є
стрімке впровадження цифрових технологій у життя суспільства, а вміння ефективно
використовувати їхні засоби поступово стає необхідним для більшості професій. Підвищення
рівня та якості знань, формування сучасних компетентностей (вміння знаходити інформацію,
спілкуватися іноземними мовами, підготовка до професій майбутнього) є основними
завданнями реформи освіти конкурентоспроможної країни.
В освітньому середовищі інформаційну культуру розглядають як динамічну комбінацію
знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших якостей, що визначають
здатність особистості успішно соціалізуватися, реалізовувати професійну або подальшу
освітню діяльність
Зазначено, що в умовах стрімкого розвитку цифрового суспільства якісна освіта стає
одним із головних чинників інноваційності, а також успішності, у якому фахівці, і особливо у
галузі природничих спеціальностей, є і об’єктом, і своєрідним джерелом позитивних змін.
Вказано, що ефективно організовувати освітній процес, забезпечувати відповідальне
використання засобів цифрових технологій для управління інформацією, комунікації, створення
контенту здатна лише інформаційно грамотна особистість. Саме тому формування й
розвиток цифрової культури майбутніх фахівців природничих спеціаьлностей є важливою
складовою їхньої професійної підготовки. Але на сьогодні спостерігається невідповідність
професійної компетентності майбутніх фахівців викликам цифрового суспільства.
Обґрунтовано можливість використання веб-квесту з метою формування і розвитку
цифрової культури майбутніх фахівців природничих спеціальностей.
The article examines the essence of the digital culture of future natural science specialists,
analyzes its structure based on the integration of several approaches, in particular: technological
literacy, formation and deepening of knowledge.
A scientific review of domestic and international documents on the formation of the digital
culture of teachers was carried out, which confirmed that a characteristic feature of today is the rapid
introduction of digital technologies into the life of society, and the ability to effectively use their tools is
gradually becoming necessary for most professions. Increasing the level and quality of knowledge,
forming modern competencies (the ability to find information, communicate in foreign languages,
preparing for the professions of the future) are the main tasks of the education reform of a competitive
country.
In the educational environment, information culture is considered as a dynamic combination of
knowledge, abilities, skills, ways of thinking, views, values, and other qualities that determine an
individual's ability to successfully socialize, implement professional or further educational activities
It is noted that in the conditions of the rapid development of the digital society, quality education
becomes one of the main factors of innovation, as well as success, in which specialists, and especially
in the field of natural sciences, are both an object and a kind of source of positive changes.
It is indicated that only an information literate person can effectively organize the educational
process, ensure the responsible use of digital technologies for information management,
communication, and content creation. That is why the formation and development of the digital culture
of future specialists in natural sciences is an important component of their professional training. But
today there is a discrepancy between the professional competence of future specialists and the
challenges of the digital society.
The possibility of using a web quest for the purpose of forming and developing the digital culture
of future specialists in natural sciences is substantiated.