Мета дослідження – з’ясувати зміну тактичних показників змагальної діяльності студентських команд у баскетболі 3х3 під впливом програми удосконалення тактичної підготовленості. Організація дослідження. Педагогічний експеримент проводився із залученням кваліфікованих команд баскетболістів 3х3 експериментальної групи (n=12) та контрольної групи (n=12). На початку експерименту нами було проаналізовано для експериментальної та контрольної груп по 64 гри із визначенням кількісних та якісних даних зазначених показників змагальної діяльності у баскетболі 3х3. По закінченню експерименту було проаналізовано для експериментальної групи 56 ігор та для контрольної 62 гри за зазначеними показниками змагальної діяльності. Визначалися наступні показники: загальна група (кількість набраних очок за гру, загальний та «чистий» час гри), суміжна група (загальна кількість підбирань, кількість підбирань на «власному» та «чужому» щиті, кількість втрат м’яча та кількість зроблених та відданих перехоплень), кидкова група (кількість проведених атак та кидків, кількість одноочкових, двоочкових та штрафних кидків, їх результативність та ефективність), техніко-тактична група (кількість індивідуальних та групових тактичних дій їх результативність та ефективність, кількість групових тактичних дій різної тривалості із диференціацією за вартістю кидка). Результати дослідження. По завершенню педагогічного експерименту в контрольній групі відбулися достовірні зміни у 13 з 59 показників, які досліджувалися. В експериментальній групі вірогідні зміни зафіксовані у 35 з 59 показників змагальної діяльності кваліфікованих команд у баскетболі 3х3. Серед них більша кількість набраних очок, загальна ефективність атак, краща ефективність виконання двоочкових кидків і т.д. Міжгрупові відмінності по завершенню педагогічного експерименту встановлені у 36 з 59 показників, а саме у часових характеристиках гри, загальній ефективності, результативності двооочкових кидків, результативності та ефективності групових атакувальних дій. Висновки. В результаті дослідження було встановлено, що в експериментальній групі достовірно збільшилися показники кількості набраних очок в середньому за одну гру на 1,5 очка (p<0,01), скоротився загальний та «чистий» час гри, що свідчить про збільшення інтенсивності гри. В експериментальній групі зафіксована менша кількість підбирань м’яча на «чужому» щиті та кількість втрат м’яча. За результатами педагогічно експерименту було зафіксовано достовірні зменшення кількісних показників виконання індивідуальних тактичних дій та збільшення кількості групових тактичних дій в експериментальній групі.
The purpose of the study is to find out the change in the tactical indicators of the competitive activity of student teams in 3x3 basketball under the influence of the program for improving tactical preparedness. Research organization. The pedagogical experiment was conducted with the involvement of qualified teams of 3x3 basketball players of the experimental group (n=12) and the control group (n=12). At the beginning of the experiment, we analyzed 64 games for the experimental and control groups with the determination of quantitative and qualitative data of the indicated indicators of competitive activity in 3x3 basketball. At the end of the experiment, 56 games were analyzed for the experimental group and 62 games for the control group according to the indicated indicators of competitive activity. The following indicators were determined: general group (number of points scored per game, total and "net" playing time), adjacent group (total number of rebounds, number of rebounds on the "own" and "alien" boards, the number of ball losses and the number of made and interceptions), shooting group (number of attacks and throws, number of one-point, two-point and free throws, their effectiveness and efficiency), technical-tactical group (number of individual and group tactical actions, their effectiveness and efficiency, number of group tactical actions of different duration with differentiation by the cost of the throw). Research results. At the end of the pedagogical experiment in the control group, there were significant changes in 13 of the 59 indicators that were studied. In the experimental group, probable changes were recorded in 35 out of 59 indicators of competitive activity of qualified teams in 3x3 basketball. These include more points scored, overall attack efficiency, better two-point shooting efficiency, etc. Intergroup differences at the end of the pedagogical experiment were established in 36 out of 59 indicators, namely in the time characteristics of the game, overall efficiency, effectiveness of two-point shots, effectiveness and efficiency of group offensive actions. Conclusions. As a result of the study, it was established that in the experimental group, the indicators of the number of points scored on average per game increased by 1.5 points (p<0.01), the total and "net" time of the game decreased, which indicates an increase in the intensity of the game. In the experimental group, a smaller number of ball pickups on the "alien" shield and the number of ball losses were recorded. According to the results of the pedagogical experiment, a significant decrease in the quantitative performance of individual tactical actions and an increase in the number of group tactical actions in the experimental group were recorded.