В статті охарактеризовано гімнастику спортивну, як провідного засобу фізичного виховання студентської молоді, що охоплює багато різноманітних вправ, кожна з яких складається із сотень за формою і змістом рухів. До сучасної спортивної гімнастики входять вправами зі складною координаційною структурою рухів, спортсмену доводиться багаторазово повторювати вправи, виконувати їх інтенсивно, нерідко в умовах почуття страху від виконання складної вправи, що призводить до різних негативних наслідків в умовах навчально-тренувальних занять. Зазначено, що навчання гімнастичним вправам ґрунтується на практичному використанні змістовних та операційних знань, на загальних дидактичних принципах формування рухових умінь та навичок. Обґрунтовано спеціальні здібності, якими мають володіти студенти в процесі навчання гімнастичним вправам: координація рухів, м'язова сила, гнучкість, швидкість рухових дій, швидкісна та силова витривалість, орієнтування у просторі, увага, пам'ять на рухи, емоційна стійкість, рішучість та сміливість. Висвітлено стадії процесу навчання гімнастичних вправ: формування уявлень про вправу; розучування початкової вправи до рівня рухового вміння; закріплення та вдосконалення раніше розученої вправи до рівня рухової навички.
The article describes sports gymnastics as a leading means of physical education of student youth, which includes many different exercises, each of which consists of hundreds of movements in form and content. Modern sports gymnastics includes exercises with a complex coordination structure of movements, the athlete has to repeat the exercises many times, perform them intensively, often in conditions of fear of performing a complex exercise, which leads to various negative consequences in the conditions of educational and training classes. It is noted that the teaching of gymnastic exercises is based on the practical use of content and operational knowledge, on general didactic principles of the formation of movement skills and abilities. The special abilities that students should have in the process of learning gymnastic exercises are substantiated: coordination of movements, muscle strength, flexibility, speed of motor actions, speed and strength endurance, orientation in space, attention, memory of movements, emotional stability, determination and courage. The stages of the process of learning gymnastic exercises are highlighted: the formation of ideas about the exercise; unlearning the initial exercise to the level of motor skills; consolidating and improving a previously learned exercise to the level of a motor skill.