У статті розглядається проблема організації занять фізичною культурою у закладах загальної середньої освіти. На даний час вона обумовлена тим, що саме під час навчання важливо спрямувати дітей самим піклуватися про власне здоров’я, сформувати у них установку до систематичних занять фізичними вправами, і відповідно підвищення рівня добової рухової активності. Аналіз наукових досліджень свідчить, що сьогоднішній спосіб життя не забезпечує повноцінної біологічної норми рухової активності, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я. Цю проблему не вирішує навіть запровадження третього уроку фізичної культури. Встановлено, що невід’ємною частиною для природнього розвитку, формування способу життя та поведінки організму дитини є рухова активність. Рівень рухової активності в роки навчання в школі залежить від організації процесу фізичного виховання, а також від організації спеціальних та самостійних заняттях фізичною культурою поза межами школи, тобто у позаурочний та позашкільний час.
Встановлено, що важливу роль у формуванні рухової активності серед підлітків відіграє впровадження певних форм фізкультурно-рекреаційної роботи, а саме: туристичні прогулянки вихідного дня, туристичні походи, рухливі і спортивні ігри рекреаційного типу, спортивні розваги рекреаційного типу, різноманітні сучасні фітнес-програми. Відповідні форми занять дають можливість активно спілкуватися з однолітками, отримувати достатній рівень рухової активності, розвиватися фізично, а також активно відпочивати.
Теоретичні та практичні дослідження доводять, що фізкультурно-рекреаційна діяльність дітей сьогодні базується на використанні сучасних засобів фізичної культури, ідеалах і цінностях здорового способу життя, передових досягненнях науковців сфери фізичного виховання і спорту.
The paper views the problem of organizing physical education classes in institutions of general secondary education. At the moment, it is conditioned by the importance to direct children to take care of their own health in the process of education, to form in them an attitude to systematic physical exercises, and accordingly to increase the level of daily physical activity. Analysis of scientific research shows that today’s lifestyle does not provide a full-fledged biological norm of motor activity, physical development and health promotion. This problem is not solved even by the introduction of the third class of physical education. It has been established that motor activity is an integral part of the natural development, formation of a child’s lifestyle and behaviour. The level of motor activity during school years depends on the organization of the physical education process, as well as on the organization of special and independent physical education classes outside the school, i.e. during extracurricular and after-school activities. It has been established that an important role in the formation of motor activity among teenagers is played by the introduction of certain forms of physical education and recreational work, namely: tourist walks on the weekend, hiking, outdoor games and sports games of a recreational type, sports entertainment of a recreational type, various modern fitness programmes. Appropriate forms of classes provide an opportunity to actively communicate with peers, obtain a sufficient level of motor activity, physically develop, and also actively rest. Theoretical and practical studies prove that the physical and recreational activities of children today are based on the use of modern means of physical culture, ideals and values of a healthy lifestyle, advanced achievements of scientists in the field of physical education and sports.