Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Національно-мовленнєва особистість: стан дослідження дефініції

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Суятинова, К. Є.
dc.date.accessioned 2023-05-01T09:39:10Z
dc.date.available 2023-05-01T09:39:10Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Суятинова, К. Є. Національно-мовленнєва особистість: стан дослідження дефініції / К. Є. Суятинова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 85. – С. 204-207. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40073
dc.description.abstract У статті проаналізовано поняття національно-мовленнєвої особистості. Проблема національно-мовленнєвої особистості в Україні має певною мірою також політичний характер, оскільки саме новому поколінню – сучасним дітям передшкільного віку та школярам – належить майбутнє країни, а зберігати надбання предків, створювати нову національну культуру, національну політику неможливо без досконалого знання рідної української мови, без любові й пошани до неї. Заклади дошкільної та загальної середньої освіти беруть на себе роль педагогів на національних традиціях. Вивчення мовної та мовленнєвої особистостей на перехресті різних галузей наук зумовлює складність і неоднозначність підходів до визначення, структури, критеріїв та способів опису зазначених понять. Проблема мовної / мовленнєвої особистості є комплексною, її вивчають соціологи та філософи, психологи, лінгвісти й педагоги. Українська мова відіграє вагому роль у житті людини, оскільки завдяки їй людина не лише спілкується, а й орієнтується у величезному світі інформації. Мова є важливим фактором соціально-економічного, науково-технічного та загальнокультурного процесу, вона впливає на становлення й розвиток нації, держави, культури, духовності. Відчуження від рідної мови, бездуховність і денаціоналізація не можуть сприяти розвитку нації, а виродження її означає виродження народу, його загибель. У дослідженні ми підтримуємо думку науковців щодо доцільності вживання в дошкільному віці поняття “мовленнєва особистість”, оскільки діти тільки починають оволодівати рідною мовою. Також у статті пропонуємо власне визначення поняття “національно-мовленнєва особистість”. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в аналізі психолого-педагогічних особливостей формування національно-мовленнєвої особистості та розробленні педагогічних умов національно-мовленнєвої особистості дітей передшкільного віку. uk
dc.description.abstract The article analyzes the concept of national-speech personality. The problem of the National-speech personality in Ukraine has in some ways some political nature as far as the future of the country belongs to the new generation – modern preschoolers and schoolchildren, and it seems impossible to preserve the heritage of ancestors, create a new national culture, national policy without perfect knowledge of the native Ukrainian language, without love and respect for it. Pre-school and general secondary education institutions assume the role of teachers based on national traditions. The study of language and speech personalities at the crossroads of various science branches determines the complication and ambiguousness of approaches to the definition, structure, criteria and methods of describing these concepts. The problem of language / speech personality is multi-pronged, it is a field for sociologists’, philosophers’, psychologists’, linguists’ and teachers’ studying. The Ukrainian language plays an important role in a person’s life, because any individual is able not only to communicate, but also to navigate the vast world of information. The language is an important factor in the socio-economic, scientific, technical and general cultural process and affects the formation and development of the nation, state, culture, spirituality. Alienation from the native language, lack of spirituality and denationalization cannot contribute to the nation development and its degeneration means people degeneration, its death. In our study, we support the opinion of scientists about the expediency of using the “speech personality” concept at a preschool age when children are just about to master their native language. We also offer our own definition of the “national-speech personality” concept. We see prospects for further research in the analysis of psychological and pedagogical features of the formation of national-speech personality and the development of pedagogical conditions of national-speech personality of preschool children. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject мовна особистість uk
dc.subject мовленнєва особистість uk
dc.subject рідна мова uk
dc.subject національна мовна особистість uk
dc.subject національно свідома україномовна особистість uk
dc.subject національно-мовленнєва особистість uk
dc.subject дошкільний вік uk
dc.subject language personality uk
dc.subject speech personality uk
dc.subject native language uk
dc.subject national language personality uk
dc.subject national conscious Ukrainian-speaking personality uk
dc.subject national-speech personality uk
dc.subject preschool age uk
dc.title Національно-мовленнєва особистість: стан дослідження дефініції uk
dc.title.alternative National-speech personality: state of definition research uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.2:811.161.'242
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.85.43


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу