Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Можливості сучасних математичних редакторів під час вивчення теорії коливань у закладах вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Слободяник, А. Д.
dc.contributor.author Моклюк, М. О.
dc.contributor.author Сільвейстр, А. М.
dc.date.accessioned 2023-05-01T09:12:58Z
dc.date.available 2023-05-01T09:12:58Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Слободяник, А. Д. Можливості сучасних математичних редакторів під час вивчення теорії коливань у закладах вищої освіти / А. Д. Слободяник, М. О. Моклюк, А. М. Сільвейстр // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 85. – С. 179-186. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40068
dc.description.abstract Розглянуто особливості парадигмальних трансформацій розвитку науки та соціальної практики, які на основі переоцінок феномену раціональності актуалізують та надають домінантності ірраціональним структурам, зокрема образній компоненті мислення. З’ясовано, що система освіти на всіх її етапах, починаючи зі шкільної, у своєму змісті повинна бути орієнтована на формування і розвиток навичок та здібностей, необхідних для інноваційної діяльності. Тому для досягнення цієї мети вимагається розвиток нових способів освіти, педагогічних технологій, що мають справу з індивідуальним розвитком особистості, з формуванням у студентів здатності самостійно міркувати, здобувати і застосовувати знання, ретельно обмірковувати прийняті рішення і чітко планувати дії, ефективно співпрацювати в різноманітних за складом і профілем групах, бути відкритим для нових контактів і культурних зв’язків. Визначено, що саме індивідуальність та робота у групах проявляється під час розв’язування задач на практичних заняттях та виконання дослідів на лабораторних заняттях з фізики, де у студентів формуються дослідницькі уміння, оскільки при цьому вони проходять усі етапи дослідницької діяльності. Тобто модернізація системи освіти зорієнтована на перебудову змісту, впровадження нових форм навчання, спрямована на активне використання технологій, які навчають самостійності і самоорганізації. Досліджуються перспективи використання візуалізації в контексті впровадження інноваційних педагогічних технологій. Показана можливість математичного редактора Mathcad для проведення розрахунків та побудови графіків у процесі вивчення теорії гармонічних коливань. Проаналізовано, що зручність такого підходу полягає в тому, що технічна сторона розрахунків та побудова графіків виконується автоматично в математичному редакторі Mathcad. Встановлено, що зазвичай студенти повинні вміти проводити обчислення та будувати графіки вручну, але цього вони повинні навчитися на заняттях з математики. uk
dc.description.abstract Peculiarities of paradigmatic transformations of science and social practice development are considered, which on the basis of reassessments of the phenomenon of rationality actualize and give dominance to irrational structures, in particular to the figurative component of thinking. It was found that the education system at all stages, starting with school, in its content should be focused on the formation and development of skills and abilities necessary for innovation. Therefore, to achieve this goal requires the development of new ways of education, pedagogical technologies dealing with individual personality development, with the formation of students’ ability to reason, acquire and apply knowledge, carefully consider decisions and clearly plan actions, effectively cooperate in diverse composition and profile groups, be open to new contacts and cultural connections. It is determined that individuality and work in groups is manifested in solving problems in practical classes and performing experiments in laboratory classes in physics, where students develop research skills, as they go through all stages of research activities. That is, the modernization of the education system is focused on the restructuring of content, the introduction of new forms of learning, aimed at the active use of technologies that teach independence and self-organization. Prospects for the application of visualization in the context of the implementation of innovative pedagogical technologies are investigated. The possibility of the mathematical editor Mathcad in performing calculations and plotting graphs in the process of studying the theory of harmonic oscillations is shown. It is analyzed that the convenience of this approach is that the technical side of calculations and graphing is performed automatically in the mathematical editor Mathcad. It is established that, as a rule, students should be able to perform calculations and build graphs manually, but this is what they should learn in math classes. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject візуалізація uk
dc.subject технології uk
dc.subject інновації uk
dc.subject матеріал uk
dc.subject знання uk
dc.subject заняття uk
dc.subject фізика uk
dc.subject самостійна робота uk
dc.subject компетентнісний підхід uk
dc.subject міжпредметні зв’язки uk
dc.subject технології навчання uk
dc.subject теорія коливань uk
dc.subject visualization uk
dc.subject technology uk
dc.subject innovation uk
dc.subject pedagogy uk
dc.subject physics uk
dc.subject independent work uk
dc.subject competence approach uk
dc.subject interdisciplinary links uk
dc.subject learning technologies uk
dc.subject theory of oscillations uk
dc.title Можливості сучасних математичних редакторів під час вивчення теорії коливань у закладах вищої освіти uk
dc.title.alternative Possibilities of modern mathematical editors in studying theory of oscillations in higher educational institutions uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147.091.33:[004.94:51]
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.85.38


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу