Стаття присвячена проблемі формування соціального здоров’я дітей з особливими потребами в умовах інклюзивної освіти. Наголошується на значущості розробки для комплексу потенційно важливих соціальних інституцій (серед яких особливо важливими є: загальноосвітні навчальні заклади; реабілітаційні установи системи охорони здоров’я; установи соціального захисту; інклюзивно-ресурсні центри) технологій формування соціального здоров’я дітей з особливими потребами з урахуванням тісної взаємодії відповідних соціальних інституцій в зазначеному вище контексті. Зазначається, що формування соціального здоров’я дітей з особливими потребами має відбуватись шляхом розроблення інноваційних методів та методик формування, спрямованих на підвищення у відповідної категорії дітей відчуття
власної гідності, усвідомленні себе повноцінною частиною суспільства, спрямованістю до максимального розкриття наявного потенціалу в різних сферах соціального середовища з урахуванням наявного психофізичного стану, оволодінні
здатністю кожної дитини взаємодіяти з мікро-, мезо- та макросередовищем, що забезпечуватиме спроможність дітей з особливими потребами конкурувати на ринку праці, сприятиме соціально-економічному розвитку країни тощо. Наголошується на важливості розробки методичного забезпечення процесу формування соціального здоров’я дітей з особливими потребами в умовах інклюзивної освіти, зокрема практико-методичні рекомендації для педагогічних працівників закладів середньої освіти (викладачів фізичної культури, вчителів гуманітарного та природничого напрямків) в контексті формування соціального здоров’я дітей з особливими потребами в умовах інклюзивної освіти; методичні рекомендації для працівників реабілітаційних установ системи охорони здоров’я щодо підвищення рівня сформованості соціального здоров’я дітей з особливими потребами з урахуванням характеру наявних психофізичних вад тощо.
The article is devoted to the problem of forming the social health of children with special needs in the context of inclusive education. The article emphasizes the importance of developing technologies for the formation of social health of children with special needs for a range of potentially important social institutions (among which are especially important: general educational institutions; rehabilitation institutions of the health care system; social protection institutions; inclusive resource centers) taking into account the close cooperation of relevant social institutions in the above context. It is noted that the formation
of social health of children with special needs should take place through the development of innovative methods and techniques of formation aimed at improving the self-esteem of children in the relevant category, self-awareness as a full part of society, aimed at maximizing the available potential in various fields social environment, taking into account the existing psychophysical state, mastering the ability of each child to interact with the micro-, meso- and macro-environment, which will ensure the ability of children with special needs to compete in the labor market, will contribute to the socio-economic development of the country, etc. Emphasizes the importance of developing methodological support for the process of forming the social health of children with special needs in an inclusive education, in particular, practical and methodological recommendations for pedagogical
staff of secondary education institutions (teachers of physical culture, teachers of humanities and natural sciences) in the context of the formation of social health of children with special needs in inclusive education; methodical recommendations for employees of rehabilitation institutions of the health care system to increase the level of formation of social health of children with special needs taking into account the nature of existing psychophysical defects, etc.