Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні умови формування здатності магістрантів музичного мистецтва до творчої самореалізації в практичній діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вей, Лімін
dc.date.accessioned 2023-02-17T12:04:50Z
dc.date.available 2023-02-17T12:04:50Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Вей Лімін. Педагогічні умови формування здатності магістрантів музичного мистецтва до творчої самореалізації в практичній діяльності / Вей Лімін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2022. - Вип. 28. - С. 155-162. - https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2022.28.21 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39243
dc.description.abstract Стаття розкриває специфіку впровадження педагогічних умов формування здатності магістрантів музичного мистецтва до творчої самореалізації в практичній діяльності. Розглянуто значення запровадження педагогічних умов для успішного здійснення продуктивної діяльності. Визначено педагогічні умови формування здатності магістрантів музичного мистецтва до творчої самореалізації у процесі вокально-хорового навчання, а саме: створення освітньо-творчого розвиваючого мистецького середовища; забезпечення тьюторського супроводу вокально-хорової діяльності магістрантів музичного мистецтва спрямованого на досягнення готовності до самореалізації; поєднання теоретичного та практичного досвіду студентів факультетів мистецтв для організації оптимального інформаційного оточення. uk
dc.description.abstract The article reveals the specifics of the implementation of pedagogical conditions for the formation of the ability of master students of musical art to creative self-realization in practical activities. The significance of the introduction of pedagogical conditions for the successful implementation of productive activity is considered. Pedagogical conditions for the formation of the ability of master's students of musical art to creative self-realization in the process of vocal and choral training are defined, namely: creation of an educational and creative developing artistic environment; provision of tutor support for vocal and choral activities of master's students of musical art aimed at achieving readiness for self-realization; combination of theoretical and practical experience of students of the faculties of arts for the organization of an optimal information environment. The purpose of the publication is the theoretical substantiation of pedagogical conditions, methods and means of creative self-realization of masters of musical art in vocal and choral activities. The formation of the ability of music teachers for creative self-realization is a conscious process and a meaningful result of the disclosure of creative potential, actualization of the abilities and possibilities of the individual in the pursuit of self-identification in professional activity. One of the effective tools is the purposeful formation of the ability of students of art faculties of higher musical and pedagogical educational institutions to creative self-realization. The formation of the ability for creative self-realization becomes even more relevant when it comes to the personality of the future teacher. Creative self-realization and a sign of self-improvement can contribute to the emergence of motivated specialists in art education, as well as ensure the success of the future music teacher's entry into the world of dialogic pedagogical activity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М.П. Драгоманова uk
dc.subject магістранти музичного мистецтва uk
dc.subject педагогічні умови uk
dc.subject формування здатності до творчої самореалізації uk
dc.subject практична діяльність uk
dc.subject masters of musical art uk
dc.subject pedagogical conditions uk
dc.subject formation of the ability to creative selfrealization uk
dc.subject practical activity uk
dc.title Педагогічні умови формування здатності магістрантів музичного мистецтва до творчої самореалізації в практичній діяльності uk
dc.title.alternative Pedagogical conditions for the formation of the ability of master students of musical art to creative self-realization in practical activities uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу