Одним із ефективних засобів оздоровлення людини є фізичні вправи аеробного характеру, серед яких провідне місце займає аквааеробіка. У статті здійснено наукове обґрунтування моделі формування здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць у процесі занять аквааеробікою. Представлена модель презентована на основі визначених наукових підходів (аксіологічного, гуманістичного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного і системного); наукових принципів (науковості; системності і послідовності; свідомості і активності; міцності знань, умінь і навичок; індивідуалізації; цілеспрямованості; гармонійного розвитку; «успіх породжує успіх»); структури здоров’язбережувальної компетентності (ціннісно-мотиваційного, когнітивного, діяльнісно-поведінкового і особистісного компонентів), а також педагогічних умов (формування стійкої мотивації старшокласниць до ведення
здорового способу життя, що ґрунтується на основі ціннісного ставлення до здоров’я; сприяння освіченості з питань збереження і зміцнення здоров’я, ведення здорового способу життя; організація здоров’язбережувального освітнього середовища для набуття умінь та закріплення навичок, що сприяють фізичному, соціальному, психічному і духовному здоров’ю старшокласниць; розвиток особистісних якостей, які спонукають до здоров’язбережувальної діяльності та прагнення до підвищення рівня здоров’я свого та оточуючих). Запропонована модель дає можливість цілеспрямовано організовувати процес формування здоров’язбережувальної компетентності старшокласниць у процесі занять аквааеробікою та сприяє проведенню якісного моніторингу рівня її сформованості.
One of the effective methods of improving human health is physical exercise of an aerobic nature, among which aqua aerobics takes the leading place. In the article, the scientific justification of the model of the health-saving competence formation of high school girls during aqua aerobics classes is carried out. The presented model is introduced on the
basis of certain scientific approaches (axiological, humanistic, person-oriented, action and system methods); scientific principles (scientificity; systematicity and consistency; consciousness and activity; strength of knowledge, abilities, and skills; individualization; purposefulness; harmonious development; "success-breeds-success"); structure of health-saving competence (value-motivational, cognitive, behavioral activation, and individual components), as well as pedagogical conditions (formation of sustainable motivation of high school girls to lead a healthy lifestyle, which is based on a valuable attitude to health; promotion of education regarding saving and strengthening health, leading a healthy lifestyle; organization of a health-saving educational environment for acquiring skills and consolidating practices that contributes to the physical, social, mental, and spiritual health of high school girls; the development of personal qualities that encourage health-saving activities and the desire to improve the level of health of oneself and others). The proposed model helps purposefully to organize the process of forming the healthsaving competence of high school girls during aqua aerobic classes and contributes to quality monitoring of the level of its formation.