Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Компетентнісний підхід у процесі неперервної освіти педагогів в умовах європейської інтеграції України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Загородній, С. П.
dc.contributor.author Іванічкіна, Н. П.
dc.date.accessioned 2023-02-08T12:39:52Z
dc.date.available 2023-02-08T12:39:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Загородній, С. П. Компетентнісний підхід у процесі неперервної освіти педагогів в умовах європейської інтеграції України / С. П. Загородній, Н. П. Іванічкіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск. Том 1. – С. 88-93. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.17 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39080
dc.description.abstract У статті робиться спроба окреслити спільні точки дотику законодавчого підґрунтя Європейського Союзу й України у сфері неперервної освіти в умовах трансформації суспільства, зокрема, аналізуються такі європейські документи, як Комюніке конференції європейських міністрів вищої освіти, Меморандум неперервної освіти Європейського Союзу, Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського парламенту та Ради (ЄС) “Про основні компетенції для навчання протягом усього життя”, інші. Зіставлено українські законодавчі акти, як-от Закон України «Про освіту», Концепцію розвитку педагогічної освіти, Стратегію розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки, інші, які унормовують питання неперервної освіти в нашій державі. Наголошено, що одним з елементів, який був успішно інтегрований в українську систему освіти, є Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система. Акцентується увага на особливостях застосування компетентнісного підходу у процесі неперервної освіти в умовах європейської інтеграції. Розглянуто та проаналізовано європейські й українські підходи до формування та розвитку ключових компетентностей під час неперервного професійного розвитку педагогічних працівників. Актуалізовано необхідність удосконалення професійної підготовки педагогів через орієнтацію змісту неперервної освіти на компетентнісний підхід. З’ясовано умови успішного професіогенезу педагогічних працівників крізь призму компетентнісного підходу в сучасному освітньому просторі України. Зроблено висновок щодо ролі успішної реалізації компетентнісного підходу в системі неперервної освіти в умовах європейської інтеграції нашої держави в контексті підготовки сучасної конкурентоспроможної особистості для активного життя в умовах світової глобалізації. uk
dc.description.abstract The article attempts to outline the common points of contact of the legislative basis of the European Union and Ukraine in the field of continuing education in the context of the transformation of society, in particular, it analyzes such European doc-uments as the Communiqué of the Conference of European Ministers of Higher Education, the Memorandum of Continuing Education of the European Union, Recommendation 2006/962/EC of the European of the Parliament and Council (EU) “On core competencies for lifelong learning” and others. Ukrainian legislative acts, such as the Law of Ukraine on Education, the Concept for the Development of Pedagogical Education, the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2021–2031, and others, which regulate the issue of continuous education in our country, are compared. It was emphasized that one of the elements that was successfully integrated into the Ukrainian education system is the European credit transfer and accumulation system. Emphasis is placed on the peculiarities of the application of the competence approach in the process of continuous education in the conditions of European integration. The European and Ukrainian approaches to the formation and development of key competences during the continuous professional development of pedagogical workers were considered and analyzed. The need to improve the professional training of teachers due to the orientation of the content of continuous education to the competency approach has been updated. The conditions for the successful professionalization of pedagogical workers through the prism of the competence approach in the modern educational space of Ukraine are clarified. A conclusion is made regarding the role of successful implementation of the competence approach in the system of continuous education in the conditions of the European integration of our country in the context of training a modern competitive personality for an active life in the conditions of world globalization. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject законодавче підґрунтя uk
dc.subject євроінтеграційні тенденції uk
dc.subject ключові компетентності uk
dc.subject концепції uk
dc.subject компетентнісний підхід uk
dc.subject неперервна освіта uk
dc.subject професійний розвиток uk
dc.subject legislative basis uk
dc.subject European integration trends uk
dc.subject key competences uk
dc.subject concepts uk
dc.subject competence approach uk
dc.subject continuous education uk
dc.subject professional development uk
dc.title Компетентнісний підхід у процесі неперервної освіти педагогів в умовах європейської інтеграції України uk
dc.title.alternative Competent approach in the process of continuous education of teachers during the European integration of Ukraine uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу