Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Можливості та бар’єри для формування мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Якуба, Л. С.
dc.date.accessioned 2023-02-07T08:16:58Z
dc.date.available 2023-02-07T08:16:58Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Якуба, Л.С. Можливості та бар’єри для формування мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями / Л. С. Якуба // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 42. – С. 80-90. – DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series19.2022.42.07 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39036
dc.description.abstract У статті представлений теоретичний аналіз проблеми формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями з точки зору компетентнісного підходу. На основі теоретично-історичного аналізу досліджень визначено зміст понять «компетентність», «мовленнєва компетентність». Визначено складові мовленнєвої компетентності, окреслено тісні зв’язки її формування із особливостями психічного розвитку, комунікацією, та соціалізацією. Показана залежність між наявністю бар’єрів розвитку та рівнем реалізації можливостей дитини з інтелектуальними порушеннями. Перспективою подальшого дослідження визначено розробку системного індивідуально-орієнтованого підходу до формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку зі стійкими порушеннями інтелектуального розвитку. uk
dc.description.abstract The article presents a theoretical analysis of the problem of formation of speech competence of preschool children with intellectual disabilities in terms of competence approach. The purpose of the article is to reveal and describe the existing opportunities and barriers to the formation of speech competence of preschoolers with intellectual disabilities. The task was to analyze the definition of "speech competence" and to determine and characterize the dependence of the capabilities of a child with persistent intellectual disabilities in preschool age from barriers created by both developmental characteristics and the environment in which the child is brought up. Based on the theoretical and historical analysis of research, the content of the concepts "competence", "speech competence" is determined. The components of speech competence are determined, the close connections of its formation with the peculiarities of mental development, communication, and socialization are outlined. The relationship between the presence of barriers to development and the level of realization of the capabilities of a child with intellectual disabilities is shown. Internal and external barriers that arise in preschool children with intellectual disabilities in the motivational and operational components of communication were identified. Particular attention was paid to obstacles that arise in the social environment, such as maternal stress and family upbringing. The prospect of further research is the development of a systematic individual-oriented approach to the formation of speech competence of preschool children with persistent intellectual disabilities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject ключова компетентність uk
dc.subject мовленнєва компетентність uk
dc.subject діти дошкільного віку інтелектуальні порушення uk
dc.subject можливості uk
dc.subject бар’єри uk
dc.subject мовленнєва діяльність uk
dc.subject комунікативна компетентність uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject key competence uk
dc.subject speech competence uk
dc.subject preschool children uk
dc.subject intellectual disabilities uk
dc.subject opportunities uk
dc.subject barriers uk
dc.subject speech activity uk
dc.subject communicative competence uk
dc.subject socialization uk
dc.title Можливості та бар’єри для формування мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями uk
dc.title.alternative Opportunities and barriers in the formation of speech competence of a preschool child with intellectual disabilities uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу